ICON Magazine öppnar fotoutställning i Bibliotekstan

ICON Magazine öppnar fotoutställning i Bibliotekstan

Vi är glada över att få uppmärksamma att ICON Magazine fyller tre år med en fotoutställning i Bibliotekstan på Mäster Samuelsgatan 5. Här visas de 24 bästa bilderna från de 200 reportage som ICON har gjort i över 40 länder. Alla foton finns till försäljning och pengarna går till Läkare utan gränser. Utställningen pågår 28 november till 23 december.

Sedan starten hösten 2011 har ICON Magazine försett sina läsare med reportage om makthavare, entreprenörer, forskare, designers, musiker, regissörer, arkitekter, miljökämpar och politiker i djuplodande och personliga intervjuer. Svenske artisten Avicii, Hollywoodpampen Bob Shaye, primatforskaren Jane Goodall, rockikonen Debbie Harry, skådespelaren Uma Thurman och världens största youtuber Felix ”Pewdiepie” Kjellberg, är bara några exempel på profiler som har gjort några av sina största – och första – intervjuer i ICON.

Vi har samlat på oss ett unikt material från över 40 länder. Tillsammans skapar reportage- och porträttbilderna ett intressant dokument över vår samtid, säger ICONs chefredaktör Peter Smirnakos.

Utställningen visar totalt 24 bilder. Alla bilder är till försäljning till jubileumspriset 4 000 kronor och vinsten går oavkortat till Läkare utan gränser.

Vårt mål är att ge våra läsare en unik inblick och oväntade möten med intressanta personer – i och med den här utställningen hoppas vi att förutom visa på ICONs bredd också kunna bidra med en större gåva till ett gott ändamål, säger Peter Smirnakos.

Utställningen visas på Mäster Samuelsgatan 5 i Stockholm från den 28 november till den 23 december.

För mer information vänligen kontakta:

Peter Smirnakos, Chefredaktör, 08-736 55 26 el. 0709-942 223, peter.smirnakos@iconmagazine.se

Joel Persson, chefredaktör och AD: 08-736 57 12, joel.persson@iconmagazine.se

Louise Severin, Marknadskoordinator, Hufvudstaden: 08-762 90 76, louise.severin@hufvudstaden.se

Emanuel Westin, Chef Affärsutveckling Butik, Hufvudstaden: 08-762 90 56, emanuel.westin@hufvudstaden.se