lululemon växer i Bibliotekstan

lululemon växer i Bibliotekstan

Det välkända yoga- och träningsvarumärket lululemon expanderar och öppnar en ny butik på Biblioteksgatan 9 i Bibliotekstan. Den nya butiken sträcker sig över ca 400 kvm där du hittar lululemons breda sortiment med allt för din träningsgarderob för både män och kvinnor.

lululemon grundades i Vancouver, Kanada, 1998 och finns idag representerade i stora delar av världen. Varumärket är känt för sina tekniskt gjorda produkter designade för yoga men numer är sortimentet utökat och anpassat efter löpning, träning och vardagsmode. Tillsammans med sin omfattande produktlinje har lululemon också fungerat som ett community där butiken i Stockholm blir en hub för sammanhållning där nya och gamla kunder välkomnas.

Etableringen av lululemons nya butik är den sista i raden av nya butiker som öppnar i gatuplan i Vildmannen 7, huset som totalförstördes i en brand 2017 men som återigen välkomnar nya hyresgäster.

”Vi är mycket glada att få välkomna lululemon till vår återuppbyggda fastighet i Bibliotekstan. Varumärket kommer fortsätta att bidra med en lojal målgrupp av träningsintresserade vilket kompletterar det befintliga utbudet väl. Intresset för att etablera sig i fastigheten och i området är stort och vi fortsätter vår resa med att utveckla Bibliotekstan till den bästa shopping- och mötesplatsen i Norden”, säger Emanuel Westin, Chef affärsutveckling butik Hufvudstaden.

I och med den nya butiken stänger varumärket sin befintliga butik på Smålandsgatan 20.

Josefin Alteby Sylvan, Marknadsansvarig Bibliotekstan, Hufvudstaden.

För lululemon: Alys Wikmark, PR & Communications Director, lululemon EMEA, adewey@lululemon.com