Moncler utökar i Bibliotekstan

Moncler utökar i Bibliotekstan

Det italienska lyxvarumärket Moncler växer i Bibliotekstan. Den nuvarande butiken på Birger Jarlsgatan 13 kommer under hösten 2023 att slås samman med grannlokalen på Mäster Samuelsgatan 2. Moncler utökar därmed butiksytan med ca 200 kvm.

Moncler är ett anrikt modehus som grundades 1952 i Monestier-de-Clermont. Varumärket är främst känt för sina jackor och uteplagg av hög kvalitet ämnat för vintersport och aktiva utedagar. Idag har man blivit ett av världens främsta modehus för ready to wear, skor och accessoarer för män, kvinnor och barn.

Vi är mycket glada över att Moncler utvecklar sitt butikskoncept i Bibliotekstan och ser fram emot deras nyöppning. Den nya butiken kompletterar befintligt utbud väl och bidrar till att ytterligare stärka Bibliotekstan som Skandinaviens självklara destination för premium- och lyxshopping”, säger Emanuel Westin, chef för affärsutveckling butik på Hufvudstaden.

Vi ser mycket positivt på att varumärken som Moncler fortsätter att satsa på Bibliotekstan. Målet är att vara den självklara platsen när ett nytt varumärke ska etablera sig i Stockholm för att kunna erbjuda besökaren den bästa shoppingupplevelsen. Vi ser fram emot att välkomna fler spännande varumärken under året.

Fram till öppningen av den nya butiken i höst kommer Moncler att vara i en tillfällig yta på Norrmalmstorg 14.