Our Legacy flyttar in i Bibliotekstan.

Our Legacy flyttar in i Bibliotekstan.

Bibliotekstan välkomnar ännu ett av Sveriges mest spännande modevarumärke, Our Legacy, till modekvarteren i Bibliotekstan. På fredag den 2 mars öppnar de sin nya butik på Jakobsbergatan 15 i Stockholm.

Our Legacy grundades 2005 av Christopher Nying och Jockum Hallin och har på kort tid hunnit med att skapa ett redan väletablerat varumärke. Idag finns Our Legacy representerat hos 250 noga utvalda återförsäljare på 25 marknader världen över, som Barneys i New York, Liberty i London, Beams i Tokyo och Le Bon Marche i Paris.

- Our Legacy bygger vidare på sin butiksverksamhet och nu känner vi oss redo att ta klivet in i Bibliotekstan, ett område där vi tror oss kunna möte vår målgrupp i ännu större omfattning än tidigare, säger Jockum Hallin grundare Our Legacy.

En av varumärkets grundidéer är klassiska kvalitetsplagg utan kompromiss i materialval, omgjorda för att passa vår tid. På Jakobsbergsgatan har ambitionen varit att skapa en levande butiksmiljö - en ateljé som både är kreativ och föränderlig. Kunderna ska känna ett hemmaliknade lugn samtidigt som miljön både skall vara kreativt inspirerande och upplyftande.

För fastighetsbolaget Hufvudstaden är Our Legacy ett välkommet inslag, helt i linje med strategin att samla de mest intressanta namnen inom design och mode centralt i området som är Bibliotekstan.

- I vårt arbete att skapa en intressant mix av det bästa inom svenskt och internationellt mode i Bibliotekstan, så vi är väldigt stolta över att Our Legacy öppnar butik på Jakobsbergsgatan 15, säger Henrik Egnell, Chef affärsutveckling butik på Hufvudstaden

Det händer mycket i Bibliotekstan under våren. I mars öppnar även Ralph Lauren sin nya butik i korsningen Biblioteksgatan/Mäster Samuelsgatan och granne med Our Legacy på Jakobsbergsgatan 15 ligger The Local Firm som öppnade i december.

För mer information och pressmaterial, vänligen kontakta:

Jockum Hallin, grundare Our Legacy: tfn: 08-660 90 81

Louise Kihlberg, Marknadschef Bibliotekstan/Hufvudstaden: tfn: 08-762 90 86