Bibliotekstan bjuder in till Sommarpremiär!

Bibliotekstan bjuder in till Sommarpremiär!

Torsdagen den 15 maj bjuder Bibliotekstan in till sommarpremiär! Under kvällen firas sommarens intåg med förlängda öppettider, somriga överraskningar och exklusiva erbjudanden. Passa på att inspireras av områdets nyheter, avnjuta godsaker från kvarterens restauranger och caféer och uppdatera garderoben med nya favoriter. Efteråt fortsätter festen på områdets uteserveringar.

Stockholm längtar efter sol och värme, och den 15 maj har Bibliotekstan smygpremiär för den efterlängtade sommarsäsongen med en festlig kväll i kvarteren mellan Norrmalmstorg och Stureplan. I butikerna finner man härliga erbjudanden på säsongens nyheter, till exempel hos Stella McCartney, BLK DNM och Sephora, och gatorna runt omkring bjuder på oväntade överraskningar. Dessutom har kvarterens serveringar laddat upp med somriga godsaker, som Wienercaféets florentinska glass och italiensk aperitivo hos Sempre.

– Vi har haft en fin vår, men nu vill vi tjuvstarta sommaren tillsammans med våra vänner och besökare. Vi är säkra på att det kommer bli en fantastisk kväll, och ser fram emot att få dela med oss av all den inspiration och atmosfär som finns i våra kvarter, säger Louise Kihlberg, Marknadschef på Hufvudstaden.

Bibliotekstans sommarpremiär sätter igång klockan 17 torsdagen den 15 maj och håller öppet fram till klockan 21. Efteråt bjuder områdets uteserveringar, bland andra BrasserieVau De Ville och Wienercaféet, in till fortsatt firande in i majnatten!

Louise Severin, Bibliotekstan
E-mail: louise.severin@hufvudstaden.se