E&E Glasses vinnare på Entreprenörsgalan – Årets unga entreprenörer

Igår var det dags för den årliga Entreprenörsgalan i Stockholm som Founders Alliance står bakom. Vinnare av utmärkelsen "Årets unga entreprenörer" blev Umeå företaget, tillika före detta BIC-företaget E&E Glasses. Erik Johansson och Emilia Lindmark som är grundare av företaget konkurrerade med tre andra företag om titeln. Varje företag fick presenta sig själva och sin verksamhet inför de övriga gästerna som utgjorde juryn. Konkurrensen var minst sagt knivskarp, men deltagarna föll för Erik och Emilias drivkraft och passion.

”Det känns som en dröm att få vinna och representera Norrland och Umeå och vara förebilder för ungt entreprenörskap”, säger Emilia Lindmark.

För BIC Factorys del är det fjärde året i rad som ett BIC-företag är nominerade. Första året vann företaget Rapunzel of Sweden, med Ida Backlund i spetsen som under gårdagens gala var en av konferenciererna. Tv4 uppmärksammade galan och i morse fanns Erik och Emilia med som gäster i Nyhetsmorgon.

Om E&E Glasses
E&E glasses är ett norrländskt varumärke som designar glasögon och solglasögon. Bågarna är namngivna efter orter runt om i Norrland och färgsatta efter naturen såsom norrskenet och is. E&E Glasses har över 100 återförsäljare i sju länder.

Kontakt: Erik Johansson; 090-770550; erik@eoe-glasses.com