Pressmeddelande -

Grön industrimäklare lanserar unik marknadsplats där du som företagare annonserar gratis

Bidpart AB lanserar nu en unik webblösning för svårsåld industriutrustning. Som mäklare ska Bidpart AB fokusera på att hitta nya marknader för ägarens industriöverskott.
Genom att fritt erbjuda gratis annonsering och finansiera det med provision vid affär så skapas ett stort intresse både från ägare som för kund och ger en naturlig effektivitet.

Bidpart AB har lång erfarenhet och har sen 1993 sålt överskottsutrustning till och från processindustrin och energisektorn. Under den  tiden har man sett vad som behöver utvecklas för att bli mer effektiva. Innan denna marknadsplats www.bidpart.se  såldes utrustning på traditionellt sätt genom att köpa utrustning och sälja det vidare. Problemet är att man snabbt blev överbelastade och ineffektiva. Med bidpart.se så rationaliserar man bort sig själva som säljare och låter kund och ägare själva göra upp affären. Bolaget fungerar då som mäklare och hjälper ägarna att prissätta sin utrustning så optimalt som möjligt.  Att använda tiden enbart för marknadsföring är ett effektivt sätt att hitta kunder för denna ”svårsålda” utrustning. En provisionslösning finansierar verksamheten och gör den naturligt effektiv.

Bidpart.se är en utveckling av en traditionell verksamhet och man jobbar nu enbart på att hitta nya marknader och kunder till ägarens utrustning. Industriöverskott är normalt en svårsåld utrustning som ofta går till skrot, trots att utrustningen många gånger är både i bra skick eller nyrenoverad och i vissa fall även helt oanvänd. Eftersom själva försäljningen  görs av ägaren och inte Bidpart, gör att man nu kan ”bolla” med hur många affärer som helst utan att bli överbelastade. Den tiden lägger man istället på att hitta nya marknader och kunder för ägarens utrustning. Denna verksamhet är miljömässigt en av de ”grönaste” som finns eftersom man medverkar till att förlänga livet på industriutrustning och förhindra ”omkokning”

Marknaden för industriutrustning är stor och vänder sig ofta utanför den normala verksamhetsområdet, det har också tagits hänsyn tagits till när webbsidan har utformats. Här kan man både se vad en egen verksamhet visar upp för utrustning men också andra verksamhetsområden. Ett krav finns att utrustningen ska visas med priser, dels blir webbsidan mer intressant och dels så blir frågorna mer seriösa eftersom priset annars är det första som efterfrågas. Focus har lagts på att de frågor som kommer ska vara så seriösa som möjligt. Detta tillsammans med en hel del andra funktioner kommer att mångdubbla omsättningen av industriutrustning. Sidan har nu släppts i ett ”basicutförande”, många fler funktioner kommer att byggas på allt eftersom. www.bidpart.se kommer till att börja med att vända sig till Nordiska kunder men så småningom ska sidan även vända sig till EU och resten av värden. Bidpart AB medverkar till utvecklingen av Ecostry City som är uppbyggd av företag i Örnsköldsvik som verkar för ett hållbart miljöanpassat samhälle.

Bidpart AB

Nytorgsgatan 17b