Hur man väljer rätt badkläder för sin kroppstyp

Hitta rätt badkläder dam för damer den här säsongen! Det är lätt att hitta den perfekta bikinin eller baddräkten som smickrar din figur om du bara vet hur. Det första att veta är att ”den perfekta kroppen” inte existerar. Alla kvinnor har olika saker de vill lyfta eller dölja när de letar efter badkläder.

Här är några tips.

Bikini eller baddräkt?

Några av de vackraste och sexigaste kvinnorna på stranden bär baddräkt. De avslöjar inte ALLT, bara tillräckligt för att det ska vara intressant.

Många baddräkter för damer visar mer rygg och mindre mage, medan andra visar lite mer klyfta eller lår. Visa upp dina främsta tillgångar och dölj resten. Kom alltid ihåg att det är viktig att sikta på en balanserad silhuett när du handlar badkläder.

Baddräkt för simning

Ska du simma? Köp definitivt en baddräkt. Hitta en som inte skär in i axlarna, som har bekvämt och töjbart tyg, och som inte kryper upp där bak. Glöm bikinitrådar. Du vill inte ha något som knyts upp när du simmar eller snorklar.

Liten upptill

Om du är liten upptill kanske du vill prova de nyaste, små badkläderna från Brasilien. Den brasilianska kvinnan är oftast mindre upptill än den genomsnittliga amerikanska kvinnan, och badkläderna ser ut därefter.

Leta efter överdelar med lite fyllning, eller en med bygel som ger dig en vacker byst. Försök hitta en topp med justerbara band vid axlarna och runt nacken så att du kan justera den precis som du vill.

Du har tur som har en kropp som passar de här söta topparna som är så heta just nu, så kör på. Du kan även bära toppar i bandeaustil, eller små tri-tops som storbystade kvinnor bara kan drömma om.

Undvik toppar med för mycket tyg eller som sitter illa. Försök undvika hela set, så att du kan välja underdel och överdel separat.

Stor upptill

Du kan behöva extra stöd, och byglar kan fungera bra och se bra ut.

Bikinis i halterneckstil kan vara ett bra val eftersom de ger stöd och kan ge dig en sexig klyfta. Leta efter stilar som har helt tyg runt midjan och som knyts baktill och runt nacken. Det ger dig ett lyft och låter dig göra justeringar så att den ska passa just dig.

Leta efter hela baddräkter dam med struktur i bysten, som mjuka skumkupor, eller åtminstone en bh i shelfstil. En rak skärning, som en klassisk tanktopp, kan se sportig ut. Breda axelband kommer vara mer bekväma än smala, tunna band.

Undvik axellösa toppar och små tri-tops som erbjuder minimal täckning. Se till att kunna välja ut underdelen och överdelen separat.

Korta ben eller mage

Förhöj din figur genom att hitta badkläder vars skärning är högt upp på låret. Detta kommer få dina ben att se längre ut. Det är ännu bättre om du har kurviga höfter. Skärningen kommer att accentuera din smala midja och ge dig en flirtig look.

Du har säkert hört att vertikala ränder kan få kroppen att se längre ut. Här kommer ett till trick. Ha en enfärgad underdel och en överdel med tryck. Det kommer dra ögonen uppåt och ge dig en längre look.

En enfärgad baddräkt dam med en djup urringning skapar ett längre utseende och är jättesexigt!

Undvik pojkshorts och bikinis med kjolar eftersom de drar ögonen nedåt och kan få dig att se kortare ut.

Lång kroppsform

Kläder draperas vackert på dig och benen fortsätter och fortsätter. Men du måste se till att du inte ser ut som en bönstjälk på stranden.

Du kan smycka ut höfterna och bysten så mycket du vill. Ringar, juveler, band och rosetter är bra för dig.

Testa horisontella linjer och andra tyger, som sammet och töjbar frotté.

Du kommer vara jättesnygg i de starka färger som är moderna just nu.

Om du vill ha en baddräkt bör du testa en av de senaste dräkterna. De kommer att dela upp din långa mage, precis som en bikini.

Pojkshorts är helt rätt för dina smala höfter. Och de där söta veckade kjolarna och strandklänningarna? De är helt rätt för dig!

Undvik vertikala linjer, höga urringningar och mörka färger.

Vogeni.se erbjuder många sexiga baddräkter, och butiken har hundratals snygga bikinis. Företaget fokuserar sedan 2014 uteslutande på den svenska marknaden. Köp din bikini online i dag!