ATT SE BRA UT I VITA BALKLÄNNINGAR

En vit klänning bärs traditionellt sett av en brud på sin bröllopsdag, men vem säger att du inte kan ha samma stil på balen? En vit klänning har en rik innebörd, och är inte bara avsedd för det den vanligtvis symboliserar. Den kan representera en ren, modern och sofistikerad stil. Det spelar egentligen ingen roll eftersom den mening du själv ger den är viktigare.

Med rätt styling och accessoarer kan du bära din vita balklänning med självförtroende, och slippa oroa dig för att du ser ut som en blivande brud. Om ditt mål är en vit balklänning, men du vill slippa se ut som en brud, kan du följa nedan tips.

Välj rätt vita nyans

Vitt finns i flera olika nyanser. Vissa kommer passa dig, medan andra inte gör det. En viktig faktor är din hud ton och temperatur. Om du har gula nyanser passar en sval vit nyans bättre, medan rosa nyanser passar bättre i varmare vita nyanser.

Det kan vara förvirrande att försöka jämföra undertoner, temperaturer, och nyanser, så ta gärna med dig en vän som har ett gott öga för detaljer. Din vän kan ge sin ärliga åsikt gällande vilka nyanser som passar dig och vilka nyanser som inte gör det.

Undvik spets

Hoppa över spets och satsa på ett mindre utstuderat, broderat mönster. Spets är fint, men det får dig att se ut som om du ska gå längs altargången. Prom Dress Shop låter dig se olika alternative baserat på stil, så du kan enkelt hitta en klänning utan spets som uppfyller alla dina krav.

Prova moderna skärningar

Du kan prova moderna skärningar med en design som smickrar dina bästa tillgångar. Utskurna detaljer ger en perfekt kontrast till den ständigt rena vita färgen. Du behöver inte ha många utskurna detaljer, utan bara på de kroppsdelar som du helst vill visa upp.

De utskurna detaljerna bör vara strategiskt placerade, så att de inte visar för mycket. Du vill vara moderiktig, men inte riskera att bli utsparkad från balen för att du inte följer riktlinjerna för klädsel. En bra början är att titta på vita klänningar med bar rygg på Prom Dress Shop. Det är en berömd butik i Chicago som erbjuder ett stort utbud balklänningar.

Experimentera med strukturer

Det finns ett stort utbud strukturer som du kan experimentera med. De ger dig mer personlighet, och kan till och med ge dig mer dimension eftersom vitt ibland kan se platt ut i ljuset.

Välj accessoarer

Du kan välja en enkel klänning och istället satsa på vågade, sofistikerade eller färgglada accessoarer. Allt beror på vilken stil du satsar på. prova guld och silver för en mer vågad stil, och rött eller orange om du vill ha en mer färgglad stil.

Ta med dig en blekpenna till balen

Ljusa färger innebär en risk för fläckar, särskilt om du bär vitt. Var försiktig och undvik saker som kan fläcka ner klänningen. Bär gärna med dig en blekpenna. Om du spiller något på klänningen kommer du vara glad över att du var så förutseende.

Jag hoppas att de här tipsen varit till hjälp. Vogeni.se är en svensk onlinebutik som inte bara säljer klänningar och andra kläder för kvinnor, utan som också ger många tips. Alla passar förstås inte i en vit balklänning, så kom ihåg att gratulera dig själv efter balen för att du gjorde ett så bra jobb med att bära en traditionell bröllopsfärg och förvandla det till din alldeles egna stil. Om den här artikeln var till hjälp är du varmt välkommen att dela den med dina vänner. Tack så mycket!