Att välja sexiga underkläder till sin flickvän

Att välja sexiga underkläder till sin flickvän kan vara skrämmande. Med lite harmlöst snokande, tillit till personal, och respekt för din flickväns smak kan du dock hitta något som kommer göra er båda nöjda. Det viktigaste är att köpa något som faktiskt är till henne och inte till dig själv.

Metod 1 – Gör efterforskningar innan du shoppar

1. Titta bland hennes underkläder. När du är hemma hos henne kan du vänta på att hon ska vara upptagen i ett par minuter (t.ex. prata i telefon, betala räkningar, gå ut med hunden). Smyg sedan in i hennes sovrum och kika i underklädeslådan. Om du vill vinna några extra poäng kan du erbjuda dig att ta hand om tvätten. Oavsett hur du gör bör du se till att få tillgång till hennes underkläder för att ta reda på vilken storlek och vilken stil hon gillar.

2. Kontrollera hennes storlek. När du går igenom hennes storlek bör du skriva ned storlekarna på hennes behåar, trosor, och andra underkläder hon äger. När det gäller behåar måste du skriva ner både numret (byststorleken) och bokstaven (kupstorleken). Skriv också ned tillverkaren av varje plagg, eftersom storlekar kan skilja mellan olika märken.

Om du kan bör du kontrollera minst tre olika behåar och trosor, från olika tillverkare. När du shoppar kan du sedan förse personalen med informationen, och därmed få hjälp med storlekar om du vill köpa underkläder från ett helt annat företag.

3. Se hennes smak. Nu när du har skrivit ned hennes storlek kan du gå igenom hennes underkläder och få en känsla av vad hon gillar. Skriv ned färger och material som hon dras till. Ta reda på om hon köper stringtrosor eller om hon är mer bekväm i större plagg. När det gäller behåar bör du försöka hitta en stil: hela kupor, halva kupor, skira, axelbandslösa, etc.

När du är i hennes rum kan du även spana in hennes smink och se vilka nyanser hon gillar, då detta kan indikera vilka färger hon gillar på underkläder.

4. Notera vad hon behöver. När du har en bättre uppfattning om vilka sorters underkläder hon gillar kan du gå igenom hennes garderob igen, och göra en uppskattning om hur många trosor, behåar och andra plagg hon har. Titta även på vilket skick de är i. Ta reda på vad hon behöver mer av, eller vad hon snart behöver byta ut.

Kom ihåg att även om din flickvän förmodligen inte bär samma trosor två gånger innan hon tvättar dem, så kanske hon bär samma behå flera dagar innan hon tvättar den. Om hon har lika många behåar som trosor är det alltså ett klart tecken på att hon kan behöva fler trosor.

5. Dela fantasier för att lära dig om hennes smak. Om du vill köpa något annat än bara behåar och trosor, men hon inte äger något som kan peka dig i den riktningen, kan du prata lite snuskigt med henne. Berätta historier för varandra. Notera vilka slags underkläder hon väljer i berättelserna. Ha en penna till hands om hon nämner något du inte känner igen på bara namnet.

Metod 2 – Shoppa på egen hand

1. Tänk på hennes smak. Inspireras av det du hittade i underklädeslådan. Fundera på vad hon redan äger och på hur du kan variera hennes kollektion och samtidigt ha hennes egen smak i fokus. Gå igenom olika färger, material och skärningar som ger henne fler alternativ, medan du fortfarande håller dig till det du vet att hon gillar. Till exempel: är merparten av hennes plagg svarta? Hitta då andra svarta plagg, men med detaljer som en röd eller vit rosett, kant eller utsmyckningar. Har hon ett stort utbud färger, men enkla och intetsägande plagg? Hitta plagg i liknande färger, men med mer intrikat och/eller vågad design.

2. Hitta andra sorters underkläder. Om du bara kan namnen “behå” och “trosor” kan du expandera ditt ordförråd för att klä din dam i mer än bara sådant. Sök igenom webbplatser hos olika onlinebutiker för att lära dig mer om de olika kategorierna. Om du har ett särskilt plagg i åtanke men inte vet vad det heter kan du skriva ut en bild och ta med dig till butiken, istället för att vagt försöka beskriva det för personalen. Några populära alternativ är babydoll, bysthållare, nattlinne, korsett, strumpeband och teddy.

3. Framhäv hennes tillgångar. Ha hennes kropp i åtanke, och se till att det du köper är något som hon kommer vara bekväm med att bära. Sök efter plagg som framhäver eller visar upp de områden som hon är mest nöjd med. Undvik plagg som drar uppmärksamhet till områden som hon skäms över eller är missnöjd med.

Om din flickvän till exempel klagar på sin stora rumpa bör du skippa stringtrosan. Om hon är osäker på sin mage bör du välja en lös babydoll istället för ett åtsittande nattlinne.

4. Anpassa efter tillfället. Om du köper en present inför jul eller liknande bör du välja något spännande, men som ändå är relativt konservativt. Prioritera elegans över något vågat för att inte förolämpa henne, särskilt om hon tar högtiden på allvar. Gör detsamma med hennes födelsedag, så att hon vet att presenten verkligen är till henne och inte till dig. Om du däremot handlar till Alla hjärtans dag, årsdagar, eller bara ”för att”, kan du vara mer vågad och överraska henne med något snuskigt.

5. Kom ihåg hennes personlighet. Motstå frestelsen att klä upp din flickvän efter dina egna fantasier och preferenser. Om du hittar något du gillar kan du föreställa dig att hon shoppar med dig. Försök gissa hennes reaktion innan du spenderar pengar på något som du kanske redan vet att hon aldrig någonsin kommer att bära.

Är hon fortfarande stolt över sitt inre barn? Välj ljusa, lekfulla färger och stilar med prickar och rosetter. Är hon mer av en dam? Välj ett strumpeband och strumpor som matchar ett fint set, eller en elegant charmeuse.

6. Undvik varuhusen. Om du är manlig kanske onlineshopping känns som ett enkelt sätt att undvika obehag i underklädesbutikerna, men personalen är mycket vana vid att hjälpa makar och pojkvänner välja ut kläder till sina speciella damer. Förlita dig på deras erfarenhet och råd för att förbättra chansen att göra din tjej glad. Kom även ihåg att ett visst plagg kanske ser bra ut online, bara för att sedan vara en katastrof när det kommer på posten.

Ge personalen den lista på storlekar du tagit fram efter att ha tittat i tjejens garderob, särskilt om det finns några skillnader mellan märken.

Visa en bild på din tjej så att de får en uppfattning om hennes kroppstyp, hudton, preferens gällande smink, och allmänna stil. På så sätt kan de ge dig ett mer informerat råd, särskilt om du är osäker på vad du ska köpa.

Metod 3 – Handla tillsammans

1. Överraska din flickvän med en shoppingrunda. Om du känner dig överväldigad av alla val och/eller är osäker på vad din tjej tycker är för vågat kan du ta med henne! förlita dig på den ultimata experten på din flickvän: din flickvän. Gör shoppingen till ett äventyrligt förspel till att ta fram ditt köp hemma.

2. Låt henne prova allt hon gillar. Om budgeten är en faktor bör ni absolut hålla er till den när det är dags att välja vad som faktiskt ska få följa med hem den dagen. Låt dock flickvännen prova hela butiken om hon så vill. Gör en mental anteckning på vad hon genast dras till, och oväntade föremål som väcker hennes intresse. På så sätt vet du exakt vad du ska köpa nästa gång, när du åker och handlar själv.

3. Smickra henne om du gillar något särskilt. Om du blir upphetsad av något du provar men är osäker ska du absolut säga det! kom ihåg at ge henne komplimanger istället för plagget, som ”du ser bra ut i det” istället för ”det ser bra ut.” Bygg upp hennes självförtroende så att hon är bekväm i att bära de stilar du föredrar.

4. Var försiktig när du uttrycker ogillande. Om din flickvän älskar något som avskräcker dig bör du inte vara ogillande. Fundera på varför du ogillar det, särskilt om din instinktiva reaktion är negativ. Innan du berättar varför du ogillar den bör du ge henne en komplimang, så att hennes självförtroende inte hotas. Låt henne sedan veta att just det plagget inte är attraktivt, och följ upp med ett förslag om ett liknande plagg som kan göra er båda nöjda.

Vogeni.se är en ledande svensk underklädesbutik, som erbjuder tusentals underkläder att välja mellan.