Förbättra affärerna med maskotdräkter

Det goda med företagsamhet är att det är så olika på många sätt. Det finns bokstavligen ett företag eller ide inom allt du kan tänka på, oavsett hur obskyr eller unik denna ide kan tänkas vara. För att ditt företag ska kunna sticka ut och bli ett framgångsrikt företag behöver du kunna ta övertaget om dina konkurrenter och etablera ditt företag överst på respektive näringskedja. Ett fantastiskt sätt att göra detta på är genom att utnyttja kraften av maskotdräkter. Maskotdräkter används i en mängd olika branscher, och du hittar dem överallt från på företags- och idrottsliga evenemang, matställen och barnkalas. Maskeraddräkter fungerar som en kontaktpunkt, plus att de kan bidra till att öka medvetenheten om ett varumärke, och mycket mer. Som företagsägare är risken att du varit alltför upptagen med ditt företag och inte haft tid att överväga möjligheterna med att köpa eller hyra en maskotdräkt. Men vi här för att berätta att göra exakt det, kommer nästan säkert visa sig vara en av de bästa affärsbeslut som du någonsin kommer att göra.

En maskotdräkt för alla tillfällen – en av de största sakerna om man väljer att köpa en maskotdräkt, är det faktum att du kan hitta en för för de flesta tillfällen. Bokstavligt talat finns det inga begränsningar när det gäller val. Det innebär att oavsett om du letar efter en komisk maskot, en maskot relaterad till mat, en idrottsrelaterad maskot eller en maskot som liknar ett djur, kommer du säkert bli bortskämd med val när du börja söka efter din perfekta maskotdräkt. När det gäller att välja en maskotdräkt, är ett unikt försäljningsargument att du har så många anpassningsbara alternativ att välja mellan. Ta en ödmjuk varmkrov till exempel, genom att bara använda en skickligt placerad hatt eller logotyp på dräkten, har du omedelbart varumärkeskännedom för din varmkorvsbutik, helt enkelt genom att vara kreativ när det gäller att anpassa din maskot.

Vad är de största affärsnyttan med maskot dräkter? – Nu när vi har tittat på vad maskotdräkter är, om du fortfarande behöver lite övertygande om varför en av dessa dräkter kommer att visa sig vara en så stor investering, fortsätt läs. Vi ska nu ta en titt på några viktiga fördelar som är förknippade med köpa/hyra en maskeraddräkt, så luta dig tillbaka, ta dig något och dricka, och låt oss hjälpa dig att etablera din verksamhet med hjälp av en maskotdräkt.

Maskot dräkter är bra kontaktpunkter – I och med affärer, är det ofta ett faktum att du sannolikt står inför konkurrensen från alla sidor. Det spelar ingen roll hur bra dina produkt eller tjänst råkar vara, det stora problemet ditt företag står inför är att få människor att göra ett köp i första hand. För att få kunder till din butik, behöver du locka till dig dem, och du behöver sticker ut mer än dina konkurrenter. Säg att du driver en hamburgerbar till exempel, chansen är ganska stor att det kommer finnas andra hamburgerbarer nära din, så varför kommer folk väljer just din över någon annan? Tja, om du kan fånga deras uppmärksamhet kan du locka dem till din butik och göra ett köp. En enkel hamburgar maskot, eller kanske en pommes frites-maskot och en läsk maskot, alla dessa, placerade utanför din butik kommer att fungera som fantastiska kontaktpunkter och kommer att dra folk till din butik. Människor är även mer benägna att engagera sig i maskotar och ta selfies med dem, som återigen, hjälper din butik.

Maskotdräkter är bra för reklamsyfte – numera finns det ett antal företag där ute som använder maskotdräkter, inte bara för att hjälpa uppmärksamma deras fysiska företag, men också för att växa deras närvaro online. Hur gör de detta? Det är egentligen mycket enkelt. Du ser, företagare köper maskotdräkter och låter anställda klä sig i dem. De skickar sedan ut dem utanför sin butik och uppmuntrar dem att engagera sig med allmänheten. Men de uppmuntrar även allmänheten att engagera sig med maskoten, i utbyte mot priser och belöningar. Snabbmatställen till exempel, uppmuntrar människor att ta en selfie med sin maskotar och ladda upp den på sina sociala mediesidor i utbyte mot, säg, en gratis drink eller måltid. Detta är bra eftersom det uppmuntrar människor att engagera sig med maskotar och ha kul, plus att det innebär att människor måste gilla/följa sociala mediesidor av för att ladda upp en selfie och hämta sin vinst. Desto fler följare ett företag har online, desto större blir deras varumärkeskännedom. Det öppnar också upp marknadsförings möjligheter såsom e-postmarknadsföring, men det är en helt annan artikel.

Maskotar främjar tydlighet och öppenhet – en annan stor fördel med maskotdräkter är det faktum att de bidrar till att främja företags vision, och visa vad en affärsverksamhet handlar om. Säg till exempel att ditt företag säljer smörgåsar, men det har ett namn som inte nödvändigtvis går att relatera till smörgåsar, och människor som går förbi kanske inte är på det klara med vad du säljer. Om en person väl är sugen på en smörgås, och råkar gå förbi din butik eftersom namnet på din butik inte återspeglar det faktum att du säljer smörgåsar, är detta en stor miss i form av ett säljtillfälle. Om du i förväg var iväg och köpte en maskotdräkt som efterliknande en smörgås, bör en jättesmörgås på ben, dansandes, visa vad din verksamhet handlar om. Om personen som är sugen på en smörgås märkt din jättedansande smörgås, skulle de veta exakt vad du sålde och ta sig till butiken direkt. Klirr-i-kassan!

Maskotar är kul – Kom igen, allmänheten inte vill behandlas med respekt, och inte affärsmöjligheter, de vill bli behandlade vänliga, respektfullt och på ett vänligt sätt. Maskotar är bra eftersom de visar dina kunder att du inte är rädd för att ha kul och att du inte är något pengar-orienterat ansiktslöst företag som inte bryr sig om sina kunder. Maskotdräkter visar att du har möjlighet att engagera din publik och njuta av ett skratt och ett skämt, och detta hjälper till att få människors på bättre humör. Ju bekvämare folk är med dig, desto större är sannolikheten att de kommer att köpa från dig, eller åtminstone, samarbeta med dig. Tänk på det, om du tidigare arbetat med stel, eländig individ, eller en leende, vänlig sådan, vem hade du velat prata med? Naturligtvis skulle du välja den trevligare personen, och maskotar ser till att reflektera precis samma typ av person.

Maskotar kan öka varumärkeskännedomen – i affärer, är ditt varumärke din identitet, och ju fler som känner till ditt varumärke, dvs företagets logotyp och färger, desto fler potentiella kunder kommer du sannolikt dra nytta av. När du köper en maskotdräkt, kan du ha din företagslogotyp och färger, och stolt visa upp din kostym vilket innebär att kostymen själv fungerar som en form av reklam för din verksamhet, och hjälper till att bygga ditt varumärke. Så småningom, när folk ser maskotdräkten, kommer de att tänka på ditt företag. Inte bara det, men när de ser saker som påminner dem om din företagsmaskot, kommer ditt företag att dyka upp i folks huvud, oavsett omständigheterna.

Varför köpa från Vogeni? – Nu när vi har tittat på de viktigaste fördelarna som förknippas med maskotdräkter för affärsändamål, är det nu dags att ta en titt på varför du ska köpa din kostymer från Vogeni. Vogeni erbjuder ett omfattande utbud av maskotdräkter, och har i princip alla de maskotdräkter du kan tänka dig, och några till. Oavsett om du vill ha något som påminner om mat, sport, fantasi eller några andra teman, har Vogeni något för alla. Nu vet vi vad du tänker och när det kommer till att bära en varm maskeraddräkt på sommaren? Oroa dig inte, eftersom Vogeni har tagit hand om det också. Du förstår, inuti varje maskotdräkt, hittar du en elektrisk fläkt som cirkulerar kall luft inuti dräkten, och håller personen i fråga sval och behagligt där inne, även när det är varmt ute. Inte bara det, men de flesta av benen är också löstagbara, så att du kan anpassa dräkten enligt eget tycke. Tillverkad av de finaste kvalitetsmaterial, är dessa kostymer verkligen byggd för att hålla. Kunder kan även beställa anpassade maskotdräkter, som görs från grunden. Vanligtvis tar det bara 3 dagar att slutföra en kostym, eller 1 vecka för en skräddarsydd outfit. Detta innebär att du kan få din anpassade maskotdräkter inom 2 veckor efter din beställning, eller kortare om du väljer en färdig sådan. Vi erbjuder maskotdräkter för alla budgetar och alla företag, så ta en titt och se vad vi har att erbjuda just dig.