Hur du matchar behå med aftonklänning

När vi minst anar det så är det dags att ta farväl av det gångna året och förberedelserna är i full gång. Mycket ska ordnas och kläder ska inhandlas. Många gånger vill kvinnor bära på något elegant för att fira in det nya året och väljer ofta en vacker och frodig aftonklänning. Visst är det så att man bör vara uppklädd när man tar farväl av den förflutna tiden och välkomnar den nya, spännande tid, gärna så uppklätt som möjligt. Denna artikel är till för att dela lite tips om hur du på bästa sätt matchar dina underkläder med ditt senare val fram mot kvällen. Troligtvis kommer tipsen hjälpa dig att se mer charmig och elegant ut och undvika tvivelaktiga kombinationer.

Tittar man på de flesta aftonklänningar idag så kommer de i 3 eller 4 former, ofta är det en med korsettstil eller urringning, men även klänningar med ryggöppning. Du kanske ska matcha med en frack och då kan det vara bra att veta vad som går hem. Men det kan vara så att du vill utgå ifrån vilken behå du har och matcha med något lämpligt. Vi har tagit fram några exempel på hur du kan matcha dem.

Ett första alternativ: Partyklänning - Axelbandslös

Vi kan inte trycka nog på det faktum att kroppsformen har en enorm betydelse när du väljer att bära en axelbandslös festklänning. Vi vill även understryka att du ska ha en behå där du har möjlighet att ta bort remmen på din behå, ja det säger ju säg självt. Vi är återigen ute efter den bästa kombination och med en axelbandslös sådan kräver det att du har tänkt ut din behå.

Andra typen: urringadefestklänning.

För en sexig och charmigt urringad festklänning kan du välja den djupa V-ringade behån. Du bör vara säker på att behån kan driva upp dina bröst så pass mycket att du kan visa din charmiga, och sexig sida som väcker avund kring din klyvning.

Tredje typen: lyxig festklänning.

När du bär en lyxig festklänning med spets och axelbandslös behå kan det få dig att se mer sexig och charmig ut. Även om spetsarna på behån är utanför, är det inte pinsamt utan snarare elegant och sexigt.

Sista typen: Festklänning med ryggöppning.

Rygglös festklänning kan alltid få dig att se mer charmig när du tar del av festen. Det är lite pinsamt när andra hänger sig åt just din charm. Så du borde vara mer försiktig när du väljer behå. Du kan välja nubra med lätt tyg, såsom spets. Nubra är alltid utan remmar, så att du inte kommer bli störd av det. Även om du vill ha ljus färg på din festklänning, kommer denna typ av behå inte heller göra dig besviken.

Är du osäker på ditt val eller att du inte har någon aning av vad för typ av festklänning du ska välja, eller behå för den delen, ta då och surfa in på vogeni.se för inspiration. Vår nätbutik säljer festklänningar och behås av toppkvalité, till rimliga priser. Vi har många återkommande kunder som är grymt nöjda med de klänningar de köpt. Om du inte redan hört om oss så ta en titt! Du lär inte bli besviken.