Hur Man Väljer Korsett

Korsetter kan för många ses som en nödvändighet. De vill få fram en insvängd midja och på så sätt framhäva kurvor men ändå ha på sig läckra underkläder. Det kan dock kännas som en konst att välja rätt där ute på marknaden. Antingen så är den för dyr eller så råkar du av misstag hitta en passform som inte alls är i enlighet med din kropp. Oftast så blir man varse om detta när man burit en korsett ett tag då du börjar att känna smärta. Det är viktigt att därför ta på dig korsetten och fundera exakt vilken typ av korsett du är ute efter och vilken funktion den faktiskt ska ha. Men även se över den exakta storlek.

Instruktioner

Välj en korsett baserat på hur ofta du tänker använda den. Undvik tät snörning som klämmer ihop midjan om du planerar att bära den varje dag. Den sortens korsett är mer lämplig för kvinnor som vill ha en timglasfigur då och då.

Om ditt mål är att forma din kropp lite extra så bör du titta på just en korsett med extra sömmar, stöd och ben. På så sätt kan den här typen av korsetter ändra på utseendet av din rumpa, mage och höfter.

Välj det tyg som känns mest bekvämt. Satinkorsetter finns i ett stort utbud och flera färger. För kvinnor med större storlekar kan läder vara bekväma, och erbjuda en viss stretchning.

En välsittande korsett kan framhäva bysten oavsett vilken kupstorlek du har. En överbystkorsett kan skapa en illusion om en stor klyfta, men för en kvinna med stor byst kan detta vara obekvämt och åtsittande. Kvinnor med större bröst kommer förmodligen vara mer bekväma i en underbystkorsett. Dessa ger dock inget stöd för brösten. Långa kvinnor kan behöva en ”längre” version av en överbystkorsett.

Vad som kan vara bra att veta är att de flesta korsetter där ute refererar till behå eller midje- storlek. Låt oss säga att du har 80C så bör du därför ta och välja 80 på din korsett. Har du dock större bröst (D-kupa) så är det ofta bra att gå upp en storlek. De lite mer påkostade korsetterna brukar uteslutande gå efter den naturliga midjestorleken, så det är bra att ha det i åtanke. Dra bort en decimeter från din naturliga midjestorlek för att få din korsettstorlek. Om din midja är 76 cm behöver du alltså en korsett som är 66 cm.

Tips & Varningar

Om du tänker att du plötsligt kommit över en ”prisvärd” och billig korsett, tänk en extra gång, då de flesta korsetter som är av det billigare segmentet ofta är av lågt eller billigt material. Därför kan det vara värt att lägga de där extra pengarna för att få en korsett av bättre kvalitet, vilket ofta leder till att du kan använda plagget under en längre tid. Vogeni.se är en onlinebutik som erbjuder hundratals korsetter att välja mellan. Företaget fokuserar just nu enbart på den svenska marknaden, och kan därför erbjuda det svenska folket hög kvalitet till rimliga priser. Du hittar även sexiga underkläder för kvinnor och mycket mer på vogeni.se.

På Vogeni.se hittar du flera hundra olika korsetter att välja bland. Det är en nätbutik som fokuserar på den svenska marknaden och kläder av hög kvalitet. Priserna är bra sett till vilken marknad vi pratar om. Här går även att hitta heta underkläder för kvinnor och mycket annat! Ta dig själv en titt på vogeni.se