Mättips För Den perfekta Baddräkten

Även om sommaren nu förmodligen är ett avlägset minne i många av era sinnen, bör du åtminstone försöka hålla ett positivt humör. Trots allt finns nästa år att se fram emot. Inte bara det, men många av er njuter förmodligen av de kallare månaderna av året, så det är en win-win för alla parter. Med det sagt, en sak vi inte tenderar att tänka på under vintermånaderna, är tanken om stranden för att bada i havet. Poolfester hos din kompis är också antagligen uteslutet, men vart leder det om du nu vill ta och simma? Nå, det finns fortfarande gott om offentliga simhallar och fritidscentra med uppvärmda inomhuspooler, så du kan fortfarande få till din simning. Med det sagt, vänta inte tills sommaren för att plocka upp en ny baddräkt, utan ta hand om allt nu istället? Om du är övertygad om att du vill ha en helt ny baddräkt, är en sak du måste se till att du får rätt, är måttet på din baddräkt, och det är där vi kommer in. Vi vet hur svårt det kan vara att mäta en baddräkt, och vi vet hur självmedveten man kan känna sig, men oroa dig inte, vi är här för att hjälpa. Här är en lista av flera användbara tips för att ta fram måttet för den perfekta baddräkten. Innan du väljer den slutgiltiga baddräkten, var säker på att du går igenom dessa tips.

Anta inte bara att 'din storlek' faktiskt kommer i din storlek – i en perfekt värld, skulle alla kläder och tillbehör passa exakt samma, och ”en storlek som passar alla” kläder skulle vara mer populära än någonsin. Tyvärr så lever vi inte i en perfekt värld, och ibland upptäcker du att vissa företag och märken av kläder inte passar dig på samma sätt som en andra märken i samma storlek. Du kan mycket väl vara en storlek 16, och varje plagg i garderoben skulle kunna vara storlek 16, men utgå inte från att alla baddräkter där ute i storlek 16 kommer att passa dig, eftersom det inte är verkligheten. De flesta storlek 16 kommer verkligen passa dig perfekt, men det finns några som kommer att vara för stora och det finns andra som är för små. När du köper kläder, speciellt något så intimt som underkläder eller badkläder, har du råd inte att ta några chanser med storlekar och därför bör du antingen prova innan du köper, eller åtminstone, ta dina mått.

Ta dina egna mått – för kvinnor, och män också för den delen, kan det ibland kännas som en utmaning att ta sina egna kroppsmått. Om detta gäller dig och du inte är säker på att du är bekväm med att en fullständig främling tar och praktiskt taget mäter varje tum av din kropp, varför inte ta dina egna mätningar i komfort och avskildhet, i ditt eget hem? Allt du behöver göra är att ta fram lite mätbandet och en spegel och du färdig. Ta mätbandet, se till att den är fri från alla vändningar och knutar och mät varje relevant del av kroppen. Du kan välja vilken ordning du vill, tänk bara på att mäta midjan, din byst, armarna, låren, benen, höfterna och rumpan. Du bör också se till att du inte bära kläder, då de naturligtvis kan lägga till extra millimeter på dina mått, och även om det kanske inte låter så mycket, kan det vara skillnaden mellan en perfekt passform, och en något lös passform som blir irriterande efter ett tag. För bästa resultat, antingen dra på dig en nuvarande baddräkt innan du mäter, eller mät dig iklädd dina underkläder.

Be någon annan mäta dig – Att mäta sig själv är bra om du är självmedveten, eller om du helt enkelt inte kan hitta någon annan som kan mäta dig, men det inte är alltid korrekt. Måttbandet kan lätt vika sig, du kanske inte dragit åt det hårt nog, och du kan enkelt läsa fel. Ja, det har hänt, många gånger i förflutna. För att säkerställa att du får fram en perfekt noggrann mätning, be någon annan mäta dig, helst någon du litar på som en partner, en vän eller en familjemedlem. Du kan också mäta professionellt om du kan hitta ett företag som kommer att göra det, även om det skulle innebära en resa in till stan.

Motstå frestelsen att andas in – Tro oss, vi vet alltför väl hur deprimerande det kan vara att bli mätt. för att sedan upptäcka att numret är mycket högre än du trodde, och att de har ökat exponentiellt sedan du senast mätte för flera år sedan. Trots detta, ta inte och stick huvudet i sanden, det är inte bra att försöka lura systemet och att manipulera siffrorna genom att andas in. När du har din midja mätt, stå rakt och andas normalt, försök inte att dra in någon luft. Genom att andas in så ser du uppenbarligen till att fumla med måtten som innebär att, om du planerar att ständigt andas in när du bär din baddräkt till poolen, stranden eller någon annanstans, kommer din baddräkt inte passa korrekt, vilket innebär att du måste lämna tillbaka den och köpa en som passar.

Beställ aldrig en mindre storlek för 'motivation' –Många gånger när kvinnor beställer baddräkter, kommer de medvetet att beställa en baddräkt som är minst en eller två storlekar för små. Detta är inte på grund av en miss, utan är helt avsiktligt. Varför? Vi hör dig gråta, nå, det enkla svaret är att de gör det för att försöka motivera sig själva att gå ner i vikt. På papper kan detta vara ett smart beslut som, säkert om du har ett mål att arbeta mot, kommer detta att motivera dig att träna hårdare, äta nyttigare och gå ner i vikt snabbt. Problemet är att många människor faller av vagnen och fuskar med sin kost eller värre, de upptäcker att deras ämnesomsättning inte är lika skarp som de hoppades, och även efter månader av hård träning, och bra kost, upptäcker de att de fortfarande inte kan passa in ordentligt i deras baddräkt. Hur som helst, detta kan ta hårt på en rent känslomässigt och orsakar en massa onödigt psykiskt lidande och sorg. Ofta kastar människor in handduken helt och undrar varför de brytt sig, och de slutar med att spendera ännu mer pengar när de beställer en annan baddräkt i nästa storlek. Om du vill gå ner i vikt, bra, mer kraft åt dig, men istället för att tortera dig själv genom att ingå en kapplöpning mot tiden för att pressa ihop dig själv i badkläder som är underdimensionerade, varför inte belöna dig själv med en ny baddräkt när du når en vikt och form som är du glad i?

Runda alltid av med storlekar – Okej så låt oss gå vidare, tack vare fantastiska nätbutiker som Vogeni.se, hittar du en rad bra storleksdiagram online som du kan använda för att matcha dina mått, så att du vet vilken storlek du ska välja. Men vad händer om dina mått faktiskt faller mellan storlekarna? Tja, i detta fall bör du alltid runda upp i storlekar och välja den större storleken, i stället för alternativet mindre. Detta är främst för komfort eftersom det sista du vill är att vara klädd i en baddräkt som skär in i dig och begränsar rörligheten. Det enda undantaget är om du vill köpa en baddräkt för atletiska ändamål, där det har sina fördelar att baddräkten komprimeras något, mycket på samma sätt som komprimering av kläder för gymmet eller på löparbanan visar sig vara effektivt.

Överväg att blanda och matcha – som ni vet, är det inte bara alla kvinnor vackra, men de är också alla mycket unikt formade. Vissa kvinnor är päronformade, några är timglas-formade, några äppleformade, och vissa en kombination. På grund av detta, kan det ibland vara knepigt att få matchande badbyxor. Till exempel, om höfterna är bredare än din byst, kommer det förmodligen inte finnas så många tvådelade set som skulle passa perfekt. Om du är något ur proportion, är en mycket effektiv sak du kan göra att helt enkelt mixa och matcha genom att beställa unika objekt separat. Exempelvis kan du välja en fantastisk string bikinitopp, tillsammans med en bottendel med hög midja, både i liknande färger eller färger som kompletterar varandra.

Vet om hur du framhäva dina tillgångar och döljer dina brister – oavsett hur fantastisk du är, kommer det nästan med alla säkert att finnas delar av kroppen som du inte är nöjd med. För alla andra kan du se fantastisk ut, men om det är en del av dig själv som du ogillar, kommer du aldrig lita helt på din kropp, såvida du inte tar reda på det direkt. Om det finns delar av din kropp som du är stolt över, säg till exempel om du har en grymt fin byst, ska du gå för djärva och levande färger och mönster för att framhäva sakerna ännu mer. Å andra sidan, om det finns delar av din kropp som du inte är nöjd med, låt säga om du ogillar din mellersta del, bör du välja mörka färger och solida färger, då dessa hjälper till att dölja dina ”brister” i stället för att uppmärksamma dem. Vogeni.se har en fantastisk utbud av badkläder i lager, i stilar, färger och mönster som du kommer bli förvånad över, så glöm inte att ta dig en titt och se vad de har att erbjuda.