Tips första gången du bär en korsett

Under den senaste tiden har en del av våra kunder pratat om att bära korsett under en längre tid. En av våra kunder säger att hon precis köpt en korsett i storlek16 stål, med en stål buksöppning och undrar om någon hade några tips för att bära korsetter under en längre tid. Hon berättade att hon bär hennes korsett från cirka 06:00 på morgonen, till 7 på kvällen, och hon planerar på att kombinera hennes korsett genom att bära den löst, till den anpassar sig till hennes kroppsform men undrar om det finns något annat sätt. När det gäller hennes fråga, här är några förslag gällande hennes fråga, från Vogeni.se.

Första tipset:

Det viktigaste är att bära korsett inåt, mer om det senare. Om korsetten har gjorts för dig, måste du fortfarande vara mycket försiktig i början. Tyget och stilen har utformats för dig men stål arbetningen i korsetten har dock inte det, den behöver därför tid att forma sig vid din kropp. Även sömmen behöver tid att ta stammen jämnt. Min egen erfarenhet säger, ifrån första gången jag skadade min korsett, att det tar tid att bära en korsett. Bär inte den löst, den behöver sitta åt, annars kan korsetten skadas.

Andra tipset:

Den övergripande känslan av en korrekt avpassat korsett kommer fortfarande kännas lite mera begränsande, men bör inte vara smärtsam eller obekväm när den sitter på. En korrekt påsittande korsett ska kännas som en bra övergripande kram. Du ska aldrig känna att det är för trångt, om du känner det är korsetten alltför snäv, har en fel stil för din kropp, eller så har den inte suttit ordentligt.

Tredje tipset:

En sak som du behöver göra med en ny korsett är att det måste bäras ett tag, gå in den så att säga. Inledningsvis så drar du åt korsetten men dock inte att den sitter för hårt. Bär den ett par timmar och sedan drar du åt lite till. Fortsätt med detta och upprepa processen under två eller tre dagar tills du känner att den format sig bra. Detta gör det möjligt för sömmen i korsetten att ta bort trycket och det blir jämnt, det låter även korsetten att forma kroppen till en stor övergripande bekväm passform. Kom ihåg att korsetten måste sitta tätt och jämnt med din kropp. Det ska kännas som en tät omfamning eller som en fast kram, utan trånga ytor.

Fjärde tipset:

Om du inte har burit en korsett innan skulle jag vara försiktig med att bära den längre än 13 timmar. Jag skulle föreslå att du bär den hemma först. Skälen är att, när du först bär den vill du kunna justera skosnören varannan timma, som korsetten överensstämmer långsamt till din kropp. Det ger dig tid att vänja dig vid den restriktiva känslan. Och initialt blir det lite mycket kan du lätt ta bort den och ta en paus. Öva på att sitta, gå och gör saker så att du känner dig rörlig i din korsett. Korsetter får dig att se fantastisk ut, och du vill inte förstöra det genom att göra något klumpig eftersom du inte har räknat ut hur man gör det. Några av de sakerna att se upp för är låga stolar, gå på toaletten, körning, sätta på sig sina skor kan göras, men det är lite mer besvärligt, etc.

Inte lyssna allt för mycket på människor som säger att korsett är dåligt för dig .. Det är bevisat att om det är en korrekt påsatt korsett, kommer det inte att orsaka någon som helst skada förutom någon viktminskning från det att du inte kunnat äta så mycket som vanligt när du är åtstramad.

Femte tipset:

En korsett är för stor om du till fullo kan snöra det stängt i ryggen, det ska alltid finnas en två tums lucka mellan tyget på båda sidor om snörningen. Om du vill dölja din hud under, beställ korsetter med något som kallas en "frontpanel" som är ett tygstycke för att fylla i gapet bakom strängarna. Korsetter kan vara svåra att rengöra. Du kan inte bara kasta dem i tvättmaskinen, eftersom stålet i korsetten kommer att orsaka rost och förstöra korsetten. Om du spiller något enkelt på, försök bara att torka upp det med ett milt rengöringsmedel och trasa. Var försiktig så att det inte blir för blött. Annars, efter att du burit den, lägg ut den platt och spraya ett par gånger. Det är bra om du bär något under din korsett, detta för att dina naturliga kroppsoljor och svettningar inte ska bryta ner materialet.

Börja med snörningar och det tätt nog, ta ungefär en halv tum till en tum från din midja. Bära det tills du vänjer dig vid känslan av det och efter några veckor med att bära det på det sättet (om du gör det dagligen) så dra sedan åt en halv tum, etc.