Underkläder - Att välja rätt material

Det finns en mängd material som används idag för underkläder .. spetsar, broderier, tyll, satin eller viskos... Det handlar så klart om vad för smak du har och vad du vill uppnå för effekt. Satin och spets är väldigt sexigt att klä sig i medans broderier och tyll ger dig mer en skön och retro känsla.

Vad du väljer för material kommer också att avgöra hur din figur lyfts fram, så var försiktigt med vad du faktiskt väljer. Satin tenderar att sträckas ut med tiden vilket kan vara bra att notera. Spets och broderier kan verka vara för mycket för din smak. Du kommer även behöva välja rätt modell så att du kan få ut den känslan som du vill och verkligen känna att du går runt i ett par sexiga underkläder som du tycker om. Känn dig bekväm med att prova olika kombinationer och material efter din egen stil och känsla.

Bomull

Är fullt naturligt fiber. Bomull är även ett material som andas bra, och är väldigt slitstarkt och inget som går sönder i första taget.

Charmeuse

Här har vi en variant som är av speciellt material, nämligen stickad mesh. Vanligtvis är materialet kombinerat med polyamide och i vissa särskilda fall viscose.

Spandex

Här har vi materialet spandex som är ett syntetiskt och flexibelt fiber som används för att förbättra komforten och anpassningsförmåga av underkläderna. Det är extremt flexibelt, lätt att rengöra och det behåller alltid sin ursprungliga form.

Jersey

Kan ses som ganska så stretchigt tyg, mycket mjuk med en liten rännil-liknande struktur. Tack vare sin elasticitet kan det perfekt anpassa sig till den kroppsform som ger dig full komfort. Användes ursprungligen endast för underkläder. Jersey materialet är nu mycket eftertraktade för sin smidighet och anpassningsförmåga till kroppsform.

Lycra

Självaste namnet på en högkvalitativ elastan (eller Spandex) utformad från företaget Invista. Det ger plagget en evig spänst, optimal anpassning till kroppsform och gör att det känns perfekt och bekvämt.

Mikrofibrer

Modernt och välutvecklat sammansatt tyg som är gjort av polyester och polyamid. De oändliga fibrerna är arbetade en i taget för att bilda trådar. Regn och vind påverkar knappast denna vävnad som gör det slitstarkt mot kroppssvett.

Polyester

Med sitt kemiska tyg är polyester är helt syntetiskt. De förekommer i olika strukturer och tätheter och oftast blandas med andra fibrer. Polyester är särskilt lämplig för sportkläder, badkläder, klänningar, kostymer, Underkläder och slipsar eller halsdukar.

Silke

Ytterligare ett material som är helt tillverkat av naturliga fibrer. Tack vare dess egenskaper optimerar det luftkonditioneringen i huden. Det kan absorbera upp till 30% av sin egen vikt i fukt utan att lämna spår av fukt på huden. Silke fungerar också som ett skydd mot bakterier. Silke är speciellt mjukt och ventilerande vilket hjälper det att reglera kroppstemperaturen.

Stretch

Med en blandning av elastiska trådar är detta tyg en framställning av en blandning av elastiska trådar. Det används särskilt för mönster som är tänkt att hålla sig till figuren. Stretchtyger erbjuder högkvalitativa idealiskt kombineras med bra komfort och en varaktig kroppslig anpassning.

Viskos

Anses av många att vara det mest naturliga tyget av alla fibrer. Det tillverkas av regenererad cellulosa som förvandlas till ett lätt, mjukt och bekvämt material.

I Sverige idag finns det hundratals butiker som säljer sexiga underkläder, såsom vogeni och nelly.com. Oavsett vart du köper dina underkläder, se till att kontrollera vilket tyg som är bra för din hud. Vissa människor kan få utslag av spets eller polyester. Tjejer bör veta vilken typ av tyg som är bäst för huden innan ett köp.