Varför din verksamhet kan behöva en maskotdräkt

Maskotar används ofta vid sportevenemang, eller för att låta olika företag ha en talesperson för sitt varumärke eller team, väcka uppmärksamhet hos kunder, eller locka en viss demografi. Även om en maskot inte är nödvändig för alla verksamheter kan en sådan absolut vara till fördel. Att ha en maskot på en skylt eller logotyp kan vara effektivt, men en maskot i kostym är ett ännu bättre sätt att se till att alla får höra talas om företaget.

Om maskotdräkter

En av de bästa sakerna med att välja en maskotdräkt till sin verksamhet är att det inte finns några begränsningar. Ett av de lättaste alternativen är att välja ett djur, vilket bara kräver en liten investering i en björnkostym eller kaninkostym. Du kan också ge liv till ett typiskt orörligt föremål, till exempel en kostym med en bit pizza eller godis.

Fördelar för verksamheter med maskotar

På grund av kostnaden för en maskotdräkt, och inköpet av en eller flera maskotdräkter, är vissa företag tveksamma till investeringen. Det finns dock några viktiga fördelar som en verksamhet kan få genom att använda en maskotdräkt.

Maskotdräkter tilltalar en yngre public

En av de viktigaste anledningarna att investera i en maskotdräkt är att locka en yngre public. Föräldrar kanske dras till en viss verksamhet på en marknad eller liknande på grund av kuponger, låga priser eller allmänintresse, men barn behöver en mer tydlig anledning. Att ha en maskot i kaninkostym är ett roligt sätt att locka barn till verksamheten, och därmed ge deras föräldrar eller vårdnadshavare ett sätt att lära sig om företaget, köpa produkter, eller helt enkelt associera varumärket med något positivt.

Maskotar visar vad företaget handlar om

En annan fördel med att investera i en maskotkostym är att man direkt kan visa publiken vad verksamheten handlar om. Tänk till exempel på det berömda godiset M&M och deras maskotar. En blick på dessa färgglada figurer gör att man genast vet vad som säljs. Ett godisföretag, eller bara en butik som säljer godis, kan berätta om sitt utbud genom att låta en anställd klä ut sig till godis. En maskot som representerar företagets inriktning kan göra underverk för att marknadsföra butiken.

Maskotar är tidlösa talespersoner

Många verksamheter har en riktig talesperson som marknadsför företagets tjänster eller varor. Kändisar och professionella idrottsmän är vanliga kandidater för detta jobb. Riktiga personer kan dock åldras, skadas, minska i popularitet, eller vara mycket dyra att anställa. Att förlita sig på en specifik maskot för verksamheten kan vara en bättre långsiktig lösning eftersom kostymerna inte åldras på samma sätt, och nästan vem som helst kan bära dräkten.

Hitta maskotdräkter på Vogeni.se

Med så många olika fördelar väljer ett allt större antal verksamheter att ta steget och skapa sin egen maskot. Även om maskotdräkter finns på flera ställen erbjuder Vogeni ett stort utbud att välja mellan. Det är bra att påbörja sökningen och se vilka maskotdräkter som finns genom att börja på sidan för just maskotdräkter. De som har en viss budget kan välja begagnade maskotdräkter för att spara pengar. Den som söker något specifikt kan ange sökord, till exempel ”piratdräkt för män” eller ”uppblåsbar struts”, i sökfältet längst upp på Vogenis webbplats för att hitta rätt resultat.

Sammanfattning

Företag i alla storlekar kan dra nytta av att ha en egen maskot. Dräkter för maskotar finns på Vogeni.se, i många olika priskategorier som passar varje företags budget. Du kan dessutom beställa en skräddarsydd kostym på hemsidan, som förmodligen är den billigaste du kan hitta i god kvalitet.