Patrik Berglund ny VD för Bilfrakt Bothnia AB

Bilfrakt Bothnia har gjort klart med ny verkställande direktör, det blir Patrik Berglund som tillträder tjänsten den 7 december 2015.

Patrik Berglund har lång erfarenhet från anläggningsbranschen och känner Bilfrakt Bothnias verksamhet väl.

– Jag har följt Bilfrakt Bothnia under en lång tid och noterat att det under de senaste åren genomgått stora förändringar, som bl a inneburit försäljning av verksamheter och en fokusering på företagets kärnverksamheter. Det ska bli otroligt spännande att få leda den fortsatta utvecklingen av Bilfrakt Bothnia. Jag hoppas med min bakgrund och erfarenhet kunna bidra till att vidareutveckla Bilfrakt Bothnia.

Patrik Berglund är i grunden entreprenadingenjör och har tidigare innehaft anställningar hos bl a NCC och Peab. Hos Svevia, som han nu lämnar, har han bl a haft anställning som arbetschef.

• Patrik har en gedigen erfarenhet från anläggningsbranschen och han har i sina tidigare roller skaffat sig branschkännedom och kompetens för sin roll som VD för Bilfrakt Bothnia. Patriks egenskaper som ledare och organisatör gör att vi inom Bilfrakt Bothnias styrelse känner att han är rätt person att leda Bilfrakt Bothnia enligt vår lagda strategi och mot framtida mål, säger Peter Lundkvist, styrelseordförande i Bilfrakt Bothnia AB.

Patrik Berglund 070-567 26 91

Peter Lundkvist Styrelseordförande Bilfrakt Bothnia AB

• Norrbotten

Bilfrakt Bothnia AB strävar efter att vara bäst på anläggnings- och entreprenadtjänster i Norrland. I nära samarbeten med våra kunder utvecklar vi kompletta logistiklösningar och tar hand om hela behovet av anläggning- och entreprenadverksamhet. Idag är vi en betydande aktör i Norrland.

Basen för verksamheten är de samlade resurserna hos alla de åkerier som också är våra ägare. Bakom framgången ligger i hög grad alla kunniga och serviceinriktade medarbetare på fältet. De har i sin tur tillgång till en omfattande och modern fordonspark utrustad med det senaste inom informationsteknologi. Målet är att alltid kunna garantera kvaliteten i hela kedjan från hämtning till avlämning på rätt plats och i rätt tid.

Bilfrakt Bothnia AB är ett ISO-certifierat företag avseende kvalité (ISO 9001), miljö (ISO 14001) och arbetsmiljö (OHSAS 18001), därtill har Bilfrakt Bothnia AB tagit ställning för Fair Transport - sunda transporter från sunda åkeriföretag.

Bilfrakt har kontor i Skellefteå, Umeå, Storuman, Malå och Lycksele.

Peter Lundqvist

Styrelseordförande Bilfrakt Bothnia AB 070-695 30 72