RÄTTELSE: Saknad MAR-etikett i tidigare pressmeddelande ”Bilias styrelse har fattat beslut om återköp av egna aktier”

Bilia AB (publ) utfärdar rättelse av pressmeddelandet ”Bilias styrelse har fattat beslut om återköp av egna aktier”, som offentliggjordes idag den 10 maj 2022, kl. 08:35.

Rättelsen avser att pressmeddelandet saknade MAR-etikett med hänvisning till EU:s marknadsmissbruksförordning (MAR). Istället hänvisades felaktigt till lagen om handel med finansiella instrument.

Följande text skulle varit med i pressmeddelandet:

”Denna information är sådan information som Bilia AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 10 maj 2022, kl. 08:35”.

Göteborg den 10 maj 2022

Per Avander, VD och koncernchef, 010-497 70 00, per.avander@bilia.se
Kristina Franzén, CFO, 010-497 73 40, kristina.franzen@bilia.se

Denna information är sådan information som Bilia AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 10 maj 2022, kl.12:35.