Renault och Bilia öppnar nytt showroom för elbilar i Täby Centrum

Renault har utvecklat ett nytt butikskoncept ”Renault Z.E. – Electrical Vehicle Experience Center” för sina elbilar. Flaggskeppsbutiken som blir den första i Europa öppnas i samarbete med Bilia och kommer ligga i Täby Centrum, utanför Stockholm. Med ett nytt urbant distributionsnät, som Renault implementerar där kunderna finns, visar företaget tydligt att man anpassar sig till utvecklingen av kundernas behov.

Eftersom elbilarna har den mest effektiva tekniken för hållbara transporter bestämde vi oss, som elbilspionjärer, att tillsammans med en av våra största återförsäljare Bilia öppna det första ”Renault Electric Vehicle Experience Center” i Stockholm. Det är ett tydligt steg framåt som vi även kommer överväga i fler europeiska städer. Alltid tillsammans med våra återförsäljare”, säger Thomas Holm, Renault Sverigechef.

Bilia kommer driva showroomet där kunderna kan utforska elbilarna med hjälp av digitala verktyg och upplevelser och lära sig mer om hur det är att äga och köra en elbil; infrastruktur, laddning, lokala bestämmelser, tjänster och även provköra flera av bilmodellerna.

Konsumenten kommer kunna beställa sin elbil direkt i butiken som öppnar i slutet av februari 2018.

Detta är ett väldigt spännande projekt där vi möter våra bilkunder på en helt nya arena. Vidare är det spännande att vara med och öppna Renaults första elbilsbutik i Europa. Vi kommer göra allt för att våra kommande gäster skall få en helt unik upplevelse när de besöker Bilia i Täby Centrum”, säger Mathias Nilsson, Bilia Personbilar Sverige.

• #bilia #

Vår kundservice Bilia Nu, 0771- 40 00 00, svarar på dina frågor dygnet runt.

Bilia är en koncern med verksamhet i Sverige, Norge, Tyskland, Belgien och Luxemburg. I våra drygt 100 anläggningar erbjuder vi kunderna bl.a. försäljning av nya och begagnade bilar, auktoriserad originalservice, reparationer, glasarbeten, däckbyte och försäljning av reservdelar och tillbehör. Inom koncernen finns även drivmedelsförsäljning och bildemontering. De märken vi säljer och är auktoriserad verkstad för är Volvo, BMW, Renault, Toyota, Lexus, Dacia och MINI.

Vårt kundlöfte – Hela Vägen – syftar på att vi ska erbjuda kunderna allt de behöver för sitt bilägande. Förutom de traditionella verkstadstjänsterna är vi även glasmästare och däckhandlare med ett stort utbud av däckhotell. Bilia erbjuder dessutom också finansiering, försäkring, tillbehör och servicetjänster samt andra tilläggstjänster. Visionen är att bli branschens bästa servicebolag och Bilias kärnvärden Tillgänglighet, Intresse och Attraktivt bilägande fokuserar på kundens upplevelse.

Bilia-aktien finns sedan 1984 noterad på NASDAQ OMX Stockholm. 2012 ingick den i indexet OMX Stockholm Mid Cap PI. 2016 har koncernen ca 4000 anställda och en omsättning på drygt 20 000 Mkr.
För mer information besök www.bilia.se