Valberedningens förslag till val av styrelseledamöter i Bilia AB

Valberedningen för Bilia AB lägger fram följande förslag till beslut på årsstämman den 8 april 2019 avseende antal styrelseledamöter och val av styrelseledamöter. Valberedningen föreslår tio ordinarie styrelseledamöter utan suppleanter.

Valberedningen föreslår omval av Gunnar Blomkvist, Anna Engebretsen, Jack Forsgren, Mats Holgerson, Ingrid Jonasson Blank, Nicklas Paulson, Jan Pettersson, Mats Qviberg och Jon Risfelt. Till ny styrelseledamot föreslås Eva Eriksson.

Laila Freivalds har avböjt omval.

Eva Eriksson är född 1959, är civilingenjör och är styrelseledamot i Fabege AB samt OBOS, Norge. Hon har tidigare bland annat varit VD för Norgani Hotels ASA, varit med i JM AB:s koncernledning och har i övrigt haft flera ledande positioner i olika fastighetsbolag. Valberedningen föreslår omval av Mats Qviberg till styrelsens ordförande.

Valberedningen består av Tim Floderus (Öresund, ordförande), Mats Qviberg (familjen Qviberg), Lisen Oliw (Anna Engebretsen med familj) och Åsa Nisell (Swedbank Robur Fonder).

Information om de till omval föreslagna ledamöterna finns på Bilia AB:s hemsida. Valberedningens övriga förslag till årsstämman kommer att offentliggöras i kallelsen till årsstämman.

Valberedningen i Bilia AB (publ)

För ytterligare information, kontakta:

Tim Floderus, valberedningens ordförande, telefon 08-402 33 23

• bilia ab

Bilia har omkring 4800 medarbetare och omsättningen 2017 var 27,5 Mkr. Huvudkontoret ligger i Göteborg och bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm. Bilia-aktien finns sedan 1984 noterad på NASDAQ OMX Stockholm. 2017 ingick den i indexet OMX Stockholm Mid Cap.