Svenska Billhop handplockat till MasterCard Start Path Europe

Det svenska startup-företaget Billhop har blivit vald att delta i 2015 års MasterCard Start Path Europe. Samarbetet innebär att Billhop, som det enda svenska företaget, ingår i MasterCards program Start Path, som lanserades 2014, med syftet är att utveckla och stödja nyskapade företag som skall etablera sin verksamhet i Europa.

MasterCard Start Path går ut på att identifiera lovande startup-företag runtom i världen vars affärsidé är förenlig med MasterCards egen strategi och har en produkt som är skalbar på ett globalt plan. Som ett av fem företag från Europa är Billhop det första svenska företaget att ingå i projektet. För Billhop innebär samarbetet:

• Tillgång till MasterCards interna kompetens och teknik.
  • Tillgång till MasterCards kundnätverk – banker, detaljhandeln, etc.
  • Tillgång till andra tekniklösningar inom betalningar som MasterCard tillhandahåller vilka
  • Billhop kan integrera mot och samarbeta med.

– Vi är naturligtvis stolta och glada över att ha ingått i detta samarbete med MasterCard. EU:s nya tak på interchangeavgiften innebär en förändring för många inom kortvärlden. Företagskort är inte inkluderade i den här regleringen vilket innebär att det kommer att bli ett ökat fokus på företagskort och företagskunder. Billhop är därför extra intressant då vi huvudsakligen riktar oss mot små och medelstora företag. Vi ser detta som ett kvitto på att vårt hårda jobb ger resultat och att vår affärsidé ligger helt rätt i tiden, säger Sebastian Andreescu, VD för Billhop.

Start Path Europe ger oss tillfälle att stödja ett brett spektrum av innovativa startup-företag som producerar tjänster och produkter för morgondagens försäljnings- och betalningsmetoder. Vi ser fram emot att hjälpa Billhop allt eftersom de utvecklar och skalar sin unika betalningslösning, säger Stephane Wyper, Global Lead, MasterCard Start Path.

Vid frågor eller för ytterligare information, vänligen kontakta:

Sebastian Andreescu, VD

Email: sebastian.andreescu@billhop.se