Två veckor till invigning i Nässjö

Två veckor till invigning i Nässjö

Nu står Biltema-varuhuset i Nässjö klart. Om bara två veckor klipps bandet, och innan dess är det mycket som ska göras. Butikspersonalen och etableringsgruppen finns på plats för att fullända det nya varuhuset inför öppningen.

Både kassor och kundservicedisk är på plats och hyllsystem har levererats. Under gårdagen började varuleveranserna att anlända, och varje dag rullar 4-6 lastbilar med släp in, fullastade med varor. Nu ligger fokus på att få ordning på hyllorna och få alla artiklar på plats. Jämfört med tidigare varuhus har Nässjö-varuhuset blivit försett med ett stort och luftigt café och stora fönsterpartier med ljusinsläpp som skapar en trevlig miljö att vistas i för både kunder och personal.

Den 21/11 kl. 09.00 invigs Biltema i Nässjö. Varmt välkommen!

Om Biltema

Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar.

Biltema finns idag i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Två gånger per år delas Biltemakatalogen ut, den distribueras i varuhusen och via post. Totalt trycks cirka 15 miljoner kataloger per år.

Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla.

Johan Gerdevåg

Presskontakt Marknadschef