Hur kör man Business Analysis, idag?

Förändringsprojekt i stora organisationer innebär idag nästan uteslutande investeringar eller förändringar i informationsteknologi. Rollen som verksamhetsanalytiker blir mer krävande och komplex och för att bli en framgångsrik verksamhetsanalytiker krävs både en kompetensbredd samt erfarenhet.

Framtidens verksamhetsanalytiker måste behärska verksamhetens mer automatiserade arbetssätt och affärsmodeller, kunna förstå och ställa krav på möjligheterna med ny teknik samt hur organisationens olika avdelningar hänger ihop med olika systemlösningar. En verksamhetsanalytiker måste kunna också hantera rollen som förändringsledare.

På Biner har vi sedan länge arbetat som verksamhetsanalytiker i en mängd olika organisationer och företag, och har med egen erfarenhet sett hur rollen utvecklats. Denna kunskap har du nu en unik möjlighet att få ta del av genom vår nylanserade kurs, Business Analysis in Practice.

Josefin Brage

Presskontakt Ny marknadsstjärna på Biner. Välkommen! +46 (0)31 743 07 80