Pressmeddelande -

Binero Group bjuder in till att bli Beta-testare för sin kommande svenska publika molntjänst - Binero.Cloud.

Binero Group kommer att lansera sin nya svenska publika molntjänst under hösten 2018. Den publika molntjänsten går under namnet Binero.Cloud och kommer att vara ett svenskt alternativ till de internationella aktörerna som redan finns på marknaden. Fokus ligger på säkerhet, miljö och prestanda.

Preview-sajten ger intresserade chansen att anmäla sig som Beta-testare av Binero.Cloud. Tjänsten baseras på OpenStack som är en av de snabbast växande mjukvaruverktygen i världen för att bygga och hantera molnplattformar. OpenStack är en open source mjukvara som har en enorm utvecklarbas. Genom att basera tjänsten på en open source produkt säkerställer vi att det hela tiden kommer nya verktyg och funktioner som kunder efterfrågar. Det är just där som vi ser den stora skillnaden i vår tjänst jämfört med en proprietär lösning. Med öppna API:er är det enkelt att automatisera och hantera sin virtuella servermiljö precis som man vill.

-Vi ser en stor potential för framtida tillväxt inom detta område, speciellt med en IaaS-lösning som centreras kring prestanda, miljö, säkerhet samt faktumet att data lyder under svensk lagstiftning. Inte minst nu med Cloud Act i färskt minne får vi dagligen signaler från befintliga och potentiella kunder att det finns ett stort behov av integritetssäkrade tjänster som Binero.cloud, säger Göran Gylesjö, vd, Binero Group.

Binero Groups svenska publika molntjänst, Binero.Cloud, kommer att lanseras under hösten 2018. Det finns även förberedda planer om ytterligare expansion under 2019 då Binero.Cloud är designad på ett sådant sätt så att den är väldigt skalbar för geografisk expansion.

Se mer på binero.cloud.

För mer information: