Vad har Dixon, Tale of Us och Âme gemensamt?

Dixon, Tale of Us och Âme är inte bara top 3 på Resident Advisors lista över de bästa och mest populära DJ:s i världen under 2014, de är också bokade till den nya elektroniska musikfestivalen Into the Valley som äger rum i majestätiska Dalhalla i sommar.

Resident Advisor (RA) är ett online magasin helt dedikerat till elektronisk musik. RA är ledande i sitt slag och skriver om allt ifrån nyheter, events, intervjuer med artister, listor, klubbar och mycket mer. Varje år får läsarna rösta fram de DJ:s som har betytt mest för den elektroniska scenen under året.

På 1:a plats kom berlinaren Dixon som även stod etta på prispallen år 2013. Efter Dixon kom italienarna Tale of Us, som även de var med på 2013 års lista. På 3:e plats kom den tyska duon Âme, och i sommar kommer alltså dessa DJ:s och 37 andra bokade artister förgylla Dalhallas kalkstensbrott samt skogarna runt om med dansant elektronisk musik.

- Vi har tjatat en del om hur nöjda vi är med line-upen för Into the Valley, men det är svårt att inte göra det när den är så bra. Och när man ser en sådan här lista som Resident Advisor gör, märker vi ju att vi inte är ensamma om att tycka det, säger Mattias Hedlund, en av arrangörerna bakom festivalen.