Engagerad och nytänkande kommunikatör sökes till BizMaker

Engagerad och nytänkande kommunikatör sökes till BizMaker

Du som är intresserad av vad som händer i omvärlden, vilka idéer och lösningar som kommer forma morgondagens samhälle och hur kommunikation kan användas för att bana väg för en ljus och hållbar framtid – här är en spännande roll för dig! Till hösten söker vi förstärkning till kommunikationsteamet på BizMaker. En tillsvidareanställning med start i september 2022.

Vad är BizMaker?
På BizMaker arbetar vi med att utveckla människor och innovationer för att skapa fler framgångsrika och hållbara företag i Västernorrland. Det gör vi genom att stötta startups att snabbt nå framgång på marknaden, stärka offentliga organisationers förnyelseförmåga, hjälpa etablerade organisationer att utvecklas och motivera människor med nytänkande idéer att ta nästa steg. Vår verksamhet är regional med fysiska kontor i Härnösand, Sundsvall, Ånge och Örnsköldsvik.

Vem är det vi söker?
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av att arbeta som kommunikatör eller av liknande tjänst. Rollen kräver att du är strukturerad, analytisk, engagerad, självgående och lösningsorienterad. Tjänsten innefattar med strategisk planering, operativt arbete och varumärkesbyggande insatser med arbetsuppgifter så som kommunikationsstöd inför event och aktiviteter, grafisk formgivning, kampanj- och innehållsproduktion, uppdatering av våra sociala kanaler, utskick av nyhetsbrev, pressmeddelanden samt en del webbutveckling.

Kriterier
- Du är en god skribent
- Du har känsla för visuell kommunikation och grafisk formgivning
- Du kan hantera de vanligaste sociala medie-kanalerna
- Du har erfarenhet av att arbeta i Adobe-program som InDesign och Photoshop
- Du har grundläggande kunskap i Office-program som Word och Powerpoint
- Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska

Kompetens inom foto- och videoproduktion samt webbpubliceringsverktyget Wordpress är meriterande.

BizMaker är en ständigt föränderlig organisation som är involverad i många olika projekt och samverkar med organisationer runt om i Västernorrland, Sverige och världen. I rollen som kommunikatör hos oss kommer du därför att samarbeta med människor inom och utanför organisationen för att bidra med ett kommunikativt perspektiv och bidra till att skapa bästa möjliga väg framåt. En roll som kräver att du vågar bidra med och ta in nya perspektiv och lösningar.

Vi erbjuder dig
Hos oss blir du en del av team BizMaker. Ett gäng där alla är med och bidrar till den nyfikenhet, kreativitet, handlingskraft och kompetens som skapar magin i vår gemenskap. Vi är en liten organisation i ständig förändring där du som medarbetare förväntas delta och bidra till dess utveckling.

På BizMaker arbetar vi utifrån förutsättningarna frihet under ansvar, för vi vet att det är ditt liv och dina intressen utanför jobbet som gör dig till den du är.

Vi tror på en arbetsmiljö och ett arbetssätt som skapar utrymme för kreativitet och personlig utveckling. Det ska vara kul att gå till jobbet!

Vill du bli en del av team BizMaker?
Berätta för oss om vem du är, dina erfarenheter och vad du ser att du kan bidra med i rollen som kommunikatör och till vår verksamhet i stort. Skicka din ansökan till rekrytering@bizmaker.se i skrift och/eller i rörligt format.

Eventuella frågor gällande tjänsten ställs till josefin.jaen@bizmaker.se.

Intervjuer kommer att hållas löpande. Tillträde 2022-09-01, eller enligt överenskommelse. Tillsvidareanställning, individuell lönesättning tillämpas och alla medarbetare omfattas av kollektivavtal.

Placering: digitalt med tillgång till våra regionala kontor i Härnösand, Sundsvall, Ånge och Örnsköldsvik.