MidDec nominerad till stora inneklimatpriset 2018

MidDec nominerad till stora inneklimatpriset 2018

BizMakers alumn MidDec från Sundsvall är ett av fyra företag som är nominerade till Stora Inneklimatpriset 2018. Anledningen är att de utvecklat en radonsensor och internettjänst som gör att du snabbt kan få svar på din radonmätning och veta hur mycket radon du har i din bostad eller fastighet.

Av hela 33 inkomna bidrag har Middec gått vidare och vinnaren utses under Nordbygg på Stockholmsmässan i Älvsjö den 12 april av och delas ut av bostadsministern Peter Eriksson.

Stora Inneklimatpriset tilldelas företag eller organisation inom inneklimat, energi och vvs, som utvecklat en betydelsefull produkt, tjänst eller metodik med goda möjligheter att komma till praktisk nytta. Produkten/tjänsten/metodiken skall vara innovativ, bidra till bra inomhusklimat och långsiktigt begränsad resursanvändning.

Stora Inneklimatpriset syftar till att öka intresset för inneklimatteknik, stärka dess ställning och uppmärksamma teknik som främjar ett sunt inomhusklimat i energieffektiva byggnader. Stora Inneklimatpriset instiftades 2001 av Slussen Building Services, Svensk Ventilation, Energi- och miljötekniska föreningen och Svenska Kyltekniska Föreningen.

MidDec Scandinavia AB är ett högteknologiskt företag med rötter från kungliga tekniska högskolan i Stockholm (KTH) och Mittuniversitetet i Sundsvall (MIUN). Läs gärna mer om MidDec och deras tjänster här.