Josefin Jaén Nilsson blir ny kommunikationschef för BizMaker.

Ny kommunikationschef till BizMaker AB

Josefin Jaén Nilsson blir ny kommunikationschef för BizMaker och tillträder från och med december 2020.
- Kommunikationen är central i vårt fortsatta arbete för att positionera BizMaker och de spännande saker som vi skapar i Västernorrland, säger Matts Nyman, vd på BizMaker.

Som kommunikationschef har Josefin ett helhetsansvar för den externa och interna kommunikationen på BizMaker, med fokus på att stärka varumärket och rollen som den regionala innovationsaktören i Västernorrland. Hon tar även plats i bolagets ledningsgrupp.

- Josefin rekryterades till bolaget 2016 och har varit med under den resa som vi gjort sedan dess. Det känns otroligt positivt och roligt att hon nu kliver på rollen som kommunikationschef. Med hennes öppenhet, nyfikenhet och strategiska tänk är hon en värdefull tillgång för vår fortsätta utveckling, säger Matts Nyman, vd på BizMaker.

Josefin har arbetat i organisationen under fyra år och har under 2018–2019 även jobbat deltid för den nationella branschorganisationen Swedish Incubators and Science Parks, vilket bidragit till god kunskap och erfarenhet om BizMakers verksamhet och innovationsstödsystemet i stort.

- Det är en otrolig ynnest att få jobba med uppdrag som skapar verklig nytta för samhället och framtiden. Den utveckling och de framsteg vi tagit som organisation de senaste åren är jag väldigt stolt över. Jag ser fram emot att fortsätta utveckla kommunikationsarbetet för att attrahera människor och företag till oss, förmedla de effekter och resultat som vi skapar och stärka vårt varumärke regionalt och nationellt, säger Josefin Jaén Nilsson.

Making good ideas pop

BizMaker är en regional innovationsaktör med uppdraget att främja företagsutveckling och förnyelse av näringsliv och samhälle. Tillsammans med Västernorrlands kommuner, våra företag och partners utvecklar vi goda idéer till nya affärer och hållbara lösningar för framtiden.