Signe of Sweden och Referensbyrån till final i AB Västernorrland

Två av Åkroken Business Incubators inkubatorbolag, Signe of Sweden och Referensbyrån, gick vidare till final i tävlingen AB Västernorrland. Finalen hölls 31 januari då de inför en panel på 20 personer fick pitcha sin företagside. Fem vinnare kommer att väljas ut att få varsitt aktiebolag samt en coachningscheck från LRF Konsult. Prisutdelning äger rum 28 februari 2014 på Hallstaberget.

Om AB Västernorrland. Syftet med AB Västernorrland är att stärka länets utvecklingskraft genom att stärka dess entreprenörer. Målet med satsningen är dels att ge fem entreprenörer en ordentlig språngbräda för att utveckla sitt företagande och dels att inspirera fler att tänka sig en framtid som egna företagare. Målgruppen för tävlingen är entreprenörer som vill få en rejäl skjuts i att förverkliga sin affärsidé. Läs mer om tävlingen här ->