Tillsammans hittar vi nya vägar fram

Tillsammans hittar vi nya vägar fram

Vi befinner oss just nu mitt i ett kritiskt läge som ingen hade kunnat förutse. Människors liv och hela vårt samhälle påverkas av det nya Coronaviruset Covid-19, vilket naturligt skapar oro bland medmänniskor, företagare, entreprenörer och investerare.

Som många andra har vi ställt om till en helt digital verksamhet. Men framför allt växlar vi nu upp inom det område där vi på BizMaker kan bidra mest; genom att stötta individer och företag i förändring att hitta nya lösningar på utmanande problem.

I dessa tider av social distans tror jag vi behöver varandra som allra mest. Tillsammans med våra regionala och nationella samarbetspartners planerar och genomför vi nu omedelbara åtgärder för att hjälpa företag som kämpar för sin överlevnad. Stöd för utveckling av innovationer och affärsmodeller har kanske aldrig varit viktigare för att snabbt kunna möta nya behov hos kunder och marknaden.

Att kreera, ställa om och hitta strategier fram i ständig förändring är inget nytt i vår värld, det är vår vardag. Skillnaden är att förändringen just nu sker i en aldrig tidigare skådad hastighet. Samtidigt ser jag det som viktigt att också fortsätta fokusera på utveckling i ett långsiktigt hållbart perspektiv.

Ingen vet hur länge den här pandemin kommer pågå, eller kan överblicka dess fulla samhällseffekter. Nöden är uppfinningarnas moder brukar det heta. Tillsammans kan vi hjälpas åt att lösa utmaningarna på bästa möjliga sätt och hitta nya vägar fram mot en ljusare framtid.

Behöver du en hjälpande (digital) hand? Vi finns här för dig utifrån just dina behov.
Välkommen att kontakta oss här >

Matts Nyman
Vd BizMaker, tillsammans med hela teamet.

_____________________________________________________________________________________________

BizMaker är en regional innovationsaktör med uppdraget att främja företagsutveckling och förnyelse av näringsliv och samhälle. Tillsammans med Västernorrlands kommuner, våra företag och partners utvecklar vi goda idéer till nya affärer och hållbara lösningar för framtiden.

BizMaker erhåller projektstöd från bland andra Europeiska regionalfonden och Region Västernorrland.

Matts Nyman

Verkställande direktör 070 604 00 52