Flex Access tar in 5 miljoner – siktar internationellt

Flex Access tar in 5 miljoner – siktar internationellt

Sundsvallsbolaget Flex Access tar in 5 miljoner kronor i en riktad emission. Investerarna är företaget TED International holding AB och tidigare NHL-proffset Fredrik Modin.

– “Vi är väldigt glada över att dessa två investerare tror på produkten lika mycket som vi gör”, säger Jörgen Lindström, medgrundare och ansvarig för Flex Access AB

Flex Access AB grundades 2014 och har utvecklat produkten FlexyKey - ett mobilt lås, passage- och styrsystem för både privata, publika och industriella kunder där den stora fördelen är oberoendet av internetuppkoppling. Företagets kunder finns i Sverige men också i Thailand, Spanien och Norge.

Kapitaltillskottet ger nu företaget ännu större möjligheter att expandera sina affärer på nya marknader. En av investerarna är tidigare NHL-proffset Fredrik Modin, bördig från Sundsvall, som numera har sin bas i USA.

– ”Att Fredrik Modin är med på resan känns extra roligt då han och hans rådgivare är mycket selektiva med vilka affärer och intressen de satsar på. Vi kommer inom kort även att stärka upp kompetensen i styrelsen där vi redan nu tittar på ett par intressanta namn”, säger Jörgen Lindström

Plattformen och mjukvaran för FlexyKey är egenutvecklad och används idag av ca 700 företag och över 30.000 användare.

– ”Vi kommer i och med detta att jobba ännu mer aktivt för att nå ut internationellt, både vad gäller nya kunder samt nya marknader. Inom kort lanserar vi även en helt ny funktion och lösning till FlexyKey-plattformen”, avslöjar Jörgen Lindström

Om Flex Access AB
Flex Access AB saluför produkten FlexyKey - ett telefonstyrt nyckelfritt låssystem för privata och publika miljöer som eliminerar behovet av fysiska nycklar. Systemet effiktiviserar distribution och administration av access till olika miljöer. FlexyKey möjliggör även styrning och kontroll av belysning, temperaturreglering och rapport av energiförbrukning

Jörgen Lindström