Tamer Khairy, Mansour Norozi och Mats Eriksson är grundarna bakom startupbolaget Your Brand Travel.

Your Brand Travel säkrar investering från Tregion Startup Invest

SaaS-bolaget Your Brand Travel har säkrat en investering från Tregion Startup Invest.
– Det ger oss muskler att vidareutveckla plattformen innan vi lanserar vår första kund i augusti, säger Tamer Khairy, vd och medgrundare i Örnsköldsviksföretaget.

Investeringsbolaget Tregion Startup Invest består av ett 20-tal investerare och affärsänglar som går in med kapital i startupföretag anslutna till BizMaker, Dalarna Science Park och Movexum.

Nu står det klart att Tregion går in med 300 000 kronor i Your Brand Travel. Det Örnsköldsviksbaserade SaaS-bolaget (Software as a service) erbjuder kunderna skräddarsydda reseupplevelser under eget varumärke, med lojala kunder och merförsäljning som resultat.

Kapitalet från Tregion ska användas till att vidareutveckla den digitala plattformen och växla upp marknadsföringen, enligt Tamer Khairy, vd och medgrundare med 20 år i resebranschen bakom sig.

– Den finansiering som vi nu får in genom Tregion Startup Invest är en oerhört viktig brygga till den större investeringsrunda som vi räknar med att slutföra i slutet av året, säger han.

Your Brand Travels digitala plattform integreras hos kundföretaget under eget varumärke. Your Brand Travel sköter allt ifrån urval och paketering av resor och upplevelser, bokningssystem, kundtjänst till projektledning av resorna tillsammans med underleverantörer.

Nyligen skrev Your Brand Travel avtal med outdoorvarumärket Isbjörn of Sweden, som kommer att lansera reseklubben Isbjörn Adventure i augusti.

– Vi har pågående dialoger i olika skeden med flera andra varumärken. Vi börjar i Norden, men siktar sedan på de stora marknaderna i framför allt Tyskland, Holland och Frankrike på sikt, säger Tamer Khairy.

Tregion Startup Invest startades i januari 2022 och har hittills investerat i nio startupbolag från Dalarna, Gävleborg och Västernorrland. Förutom finansiering erbjuder Tregion tillgång till ett nätverk, kompetensutbyte och matchning gentemot rätt investerare.

Your Brand Travel ingår i BizMakers inkubatorprogram, som erbjuder stöd med affärsutveckling och värdefull kunskap för entreprenörer som närmar sig marknaden med en ny affärsidé.

BizMaker ger oss mycket hjälp, rådgivning och perspektiv på saker genom andras erfarenheter, säger Tamer Khairy.

Tamer Khairy, grundare och vd, Your Brand Travel
073 957 00 89, tamer@yourbrandtravel.com