Fiskbensmönstrat golv i härdad ek för alla stilar, i extra breda dimensioner.

Bjelin först med bredmönstrade fiskben i härdat trä

Från golvinnovatörerna på Bjelin kommer en världsunik golvnyhet. De klassiska ekstavarna i fiskbensmönstret har skalats upp till en större dimension för att passa stora ytor. För enkel och snabb installation har 5G-klicklåset anpassats till golvstavarna i det nya formatet på 96 x 576 mm och den patenterade Woodurateknologin, som går under produktnamnet Härdat Trä, garanterar dess slaghållfasthet.

Världsnyheten lanseras nu på hemmamarknaden Sverige på Bjelin.se, men också globalt.

- Vi är väldigt stolta över den här produktutvecklingen som kombinerar våra bästa teknologier. Vi som första golvföretag i världen kan nu erbjuda det omåttligt populära fiskbensmönstret i härdat trä i den nya större dimensionen till våra kunder säger Zoran Mihajlovic, CEO, Bjelin Sweden AB

Produktutvecklingen är ett resultat av stark efterfrågan på fiskbensmönstrade trägolv som är tåligare och fuktsäkrare än konventionella parkettgolv och som därför kan installeras i lokaler med hög gångtrafik och slitage som kök, restauranger och det aktiva hemmet. Fiskbensmönstrade trägolv är ett omtyckt inredningstema som är gångbart i såväl klassiska inredningar som minimalistiska och strama miljöer.

Bjelins golv av härdat trä är ett bra miljöval då råvaran är närproducerad och kommer från FSC-certifierad skog. Skog är visserligen en förnybar resurs men den är inte oändlig. Eftersom tillgången på högkvalitativ ek är begränsad har Bjelin infört en unik process som utvinner mer golvyta per ekstam än ett vanligt fanérgolv.

Ytskikten i Bjelins härdade trägolv är extra starka genom den patenterade härdningsprocessen som går under namnet Woodura (durable wood), och har utvecklats av Bjelins systerbolag Välinge Innovation. Bjelins golv har alltid den senaste limfria klickgolvsteknologin, också den patenterad av Välinge Innovation.