Bjond International sätter rätt ton åt svenska företag i Storbritannien

Ny affärsrepresentant erbjuder lokal affärsutveckling och marknadsföring åt svenska företag som vill etablera sig, växa och hitta kunder i Storbritannien.

Budskap blir lätt “lost in translation” på hemsidor, i tidningsartiklar eller annonser, när svenskar med näst intill flytande engelska förmedlar fel uttryck på grund av bristande insikt i de många nyanserna av engelsk kultur, språk eller subtila sociala etikett.

Efter att ha sett alltför många exempel på detta utvecklade svenskfödda Anna Sjöström Walton, som är uppväxt och bosatt i England, en övertygelse om att det finns ett bättre sätt att utveckla svenska företag och produkter i Storbritannien. Hon vill hjälpa alla de lovande svenska firmor som är aktiva på exportmarknaden att skörda framgångar på den Brittiska marknaden. Storbritannien och dess folk har enorm beundran och respekt for Svensk design, IT, naturnära livsstil, mat och hälsa, sociala struktur och entreprenörsanda.

Bjond International etablerades för att representera svenska firmor genom att erbjuda affärsutveckling, säljsupport, social och digital marknadsföring, PR, content creation (video, text), adaptioner och översättningar, copywriting, partner liaison och marknadsresearch.

Anna Sjöström Walton har bott i England sedan 1981 i en utlandsvensk miljö, med fortsatta starka förbindelser till Sverige. Hon har en naturlig känsla för det subtila som ligger i grunden för den Brittiska marknaden, som ofta är osynlig för utlänningar. Den bygger på insikter inom ämnen som så spridda som historia, kultur, intressen, ekonomi, politik, trender och humor. Hennes framgångsrika bakgrund ligger i affärsutveckling, export, internationell expansion, marknadsföring och PR inom bland annat IT, digital marknadsföring, sociala medier, online publishing och dataspel.

“Då man arbetar med engelsmän kan en produkt– låt vara att den är fantastisk – inte marknadsföras och säljas utan att man beaktar de engelska reglerna, förstår deras kroppsspråk och subtila referenser. Till exempel, missförstå inte uttrycket “interesting” i ett möte. Ta under inga omständigheter för givet att detta sägs i en positiv bemärkelse. Beroende på en hel rad andra faktorer så kan detta vara bäst fint exempel på den engelska ironin.”

Anna kommer till Stockholm 6-8 februari och kan träffas på Svenska Handelskammarens seminarium ”Welcome to the UK” på Berns Salonger 6:e februari. Hon kan även kontaktas för möten i Stockholm under dagarna efter seminariet.

För mer information, var vänlig kontakta:
Anna Sjöström Walton – Grundare
anna@bjondinternational.com