Meg Tiveus ny styrelseordförande i Björn Axén

Meg Tiveus tillträder som ny ordförande i Björn Axéns styrelse. Björn Axén stärker med denna rekrytering företagets position och konkurrenskraft på den nordiska marknaden.

Meg Tiveus har bland annat en bakgrund som VD för Svenska Spel, vice VD för Posten samt har mångårig erfarenhet från modebranschen bl.a. inom NK och Åhléns.

”Jag är glad och stolt över att få tillträda ordförandeposten i ett expansivt företag som Björn Axén. Företaget befinner sig i ett spännande skede och jag hoppas att jag med mina många år inom svenskt näringsliv ska kunna bidra till företagets fortsatta framgång. Dessutom blir det roligt att ge sig in i en bransch med så många kreativa begåvningar", säger Meg Tiveus.

”Vi välkomnar Meg varmt till Björn Axén. Med sin breda erfarenhet från olika verksamheter kommer hon att bidra starkt till en fortsatt positiv utveckling av vårt företag", säger Johan Hellström,VD för Björn Axén.

I Björn Axéns styrelse sitter förutom Meg Tiveus :
Johan Hellström, VD Björn Axén Peter Hägelstam, Kreativ direktör Björn Axén Anders Hedgren,VD och grundare av Humankapital Malou Örner, konsult på varumärkesbyrån Rewir Ove Sivertsson, Strategic Marketing Manager på Ericsson.

För mer information vänligen kontakta: Johan Hellström på tel. 0708-544418