Stylad sommar med Björn Axén Tools

Nyheter 2011

Stylad sommar med Björn Axén!

— “Äntligen har vi lyckats skapa en liten lättare fön med samma professionella kraft som i de stora tyngre fönarna. I love it!”
Johan hellström, Ceo BJörn Axén

Björn Axén & OBH Nordica presenterar stolt två professionellt framtagna verktyg i serien Björn Axén Tools.Båda designade för att du på ett skonsamt sätt skall nå det bästa resultatet i din styling.

Ion Pro Shine är en professionell plattång med jonfunktion som ger maximal glans och minskar statisk elektricitet. Den har en högresistent keramisk beläggning för minskad friktion, ökad glans och skonsam behandling på håret. Ion Pro Shine ger en glamourös glans till håret och ett resultat som håller länge.
Den snabba uppvärmningen på 60 sek gör Ion Pro Shine mycket tidseffektiv. Du kan själv variera temperaturen mellan 130-230 grader.

Rekommenderat konsumentpris är 895 kr. Färg: Svart

Compact Pro Ac Hair Dryer är en lätt, snygg och effektiv hårtork med jonisering och ett fönmunstycke som gör det lätt att forma håret. AC motorn ger den en extra lång livslängd och ett maximalt lufttryck. Med de tre värmelägena är den som klippt och skuren för alla hårtyper.

Cool-funktionen ökar hållbarheten till frisyren. Extra lång sladd på 2,8 meter.

Rekommenderat konsumentpris är 595 kr. Färg: Champagne

Björn Axén Tools finns att hitta i de flesta Åhléns och Kicks varuhus, stormarknader, el- och järnfackhandel, webshoppar samt hos utvalda frisörsalonger.

• Livsstil, mode, fritid

BJÖRN AXÉN Björn Axén är ett av Sveriges största frisörföretag och driver idag 5 salon- ger under två olika salongskoncept – BJÖRN AXÉN och URBAN by Björn Axén. I ett samarbete med OBH Nordica har de en serie värmeverktyg BJÖRN AXÉN TOOLS och de driver även frisörutbildningar på BJÖRN AXÉN ACADEMY. Koncernen har 66 årsanställda, omsätter drygt 60 milj. kr och är sedan 1984 kunglig hovleverantör.