Bjurfors öppnar i Helsingborg

Nu etablerar sig fastighetsmäklaren Bjurfors i Helsingborg. I februari öppnar det välrenommerade varumärket sin verksamhet i Helsingborg, med siktet inställt på positionen som marknadsledande i Skåneregionen.

Efter att noggrant följt utvecklingen för bostadsmarknaden i regionen har Bjurfors beslutat att göra en satsning på Helsingborgsområdet. Bjurfors, som redan är marknadsledande i sydvästra Skåne, flyttar därmed fram positionerna ytterligare.

-Vi har länge tittat på en etablering i Helsingborg och nu är tillfället rätt. Bostadsmarknaden i området har haft det kämpigt ett tag, men allt pekar på en starkt positiv utveckling för 2015. Vi ser väldigt positivt på marknaden i Helsingborg, både vad gäller succession- och nyproduktionsmarknaden. Vi gör en ordentlig satsning med stora resurser för att stärka vår ställning som en av de marknadsledande i Skåneregionen, säger Mattias Larsson, regionchef på Bjurfors Öresund.

Redan från start kommer de välkända och uppskattade fastighetsmäklarna Malin Jangeroth och Eric Klüft att arbeta för att hjälpa Helsingborgarna med sina fastighetsaffärer. Malin Jangeroth som är en av Sveriges absolut mest framgångsrika mäklare tog emot utmärkelse som ”Årets mäklare i Sverige” för 2014 av sin tidigare arbetsgivare.

-För egen del känns det här otroligt inspirerande. Varumärket Bjurfors är synonymt med kvalitet och framgångsrika medarbetare och det känns väldigt bra att bli en del av Bjurforsfamiljen, säger Malin Jangeroth på Bjurfors Helsingborg.

Bjurfors satsar ordentligt på verksamheten i Helsingborg. Rekryteringen av ytterligare mäklare pågår. Fem till sex mäklare ska vara på plats till april, då det nya lokalkontoret öppnar på Stortorget 14. Men ambitionen är att vara minst 12-13 mäklare på Helsingborgskontoret.

-Vi är glada att kunna erbjuda säljare och köpare i Helsingborg det mycket omfattande kontaktnät av köpare som Bjurfors kan erbjuda. I Bjurfors köparregister Boagenten finns ett mycket stort antal köpklara spekulanter som söker ny bostad. Genom Boagenten skapar vi en tydlig marknadsplats för säljare och köpare. Det kommer givetvis att gynna våra kunder i Helsingborg, kommenterar Mattias Larsson, regionchef på Bjurfors Öresund.

För ytterligare information kontakta:

Mattias Larsson, regionchef Bjurfors Öresund, tel 040-608 30 21, e-post mattias.larsson@bjurfors.se

Bjurfors är en av de marknadsledande fastighetsmäklarkedjorna i Sverige och är verksamma inom såväl privatmarknaden som den kommersiella fastighetsmarknaden. Bjurfors har cirka 370 medarbetare, och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Västerås, Linköping, Halmstad, Bohuslän, Båstad, Härjedalen och Åre samt på Gotland och Franska Rivieran. Se även www.bjurfors.se.