Nya villor i Hills Villastad - ombonade, stilfulla hem med noggrann arkitektur och väl inpassade i det natursköna landskapet.

Bo i villa utmed golfbanans tredje hål i Hills Villastad område tre

Nu är försäljningen av bostäderna i Hills Villastad område tre i gång. Denna etapp är det tredje området vid Hills golfklubb som Bjurfors säljer.
Vi har säljstartat ett antal rad- och parhus i bostadsrättsform och kommer under våren även att ha säljstart för bostadsrättslägenheter och fristående villor med äganderätt, säger Regina Svantesson försäljningschef Bjurfors Nyproduktion i Göteborg.

Alla goda ting är tre. Det tredje området som nu är under byggnation i Hills Villastad är också det sista innan projektet står helt klart. Först ut var området närmast Hills Golf & Sports Club med 76 villor och 60 lägenheter – alla inflyttade. Område två består av 36 rad- och parhus samt 26 villor och 80 lägenheter. De sista husen i område två – Villa Bok, har inflyttning under sommaren 2022, och det tredje och sista har planerad start för inflyttning 2023 och beräknas vara helt färdigbyggt 2025.

Populärt område i sydvästra Mölndal
Hills Villastad är ett naturskönt och golfnära bostadsområde som med sitt unika läge, och med en stor blandning av boendeformer har blivit ett populärt område i sydvästra Mölndal. Projektet utvecklas i samarbete mellan Nordr och Hills Golf & Sports Club, med Bjurfors som partner för samtliga säljetapper.
– Vi är otroligt stolta och glada över att vi fått förtroendet att, förutom område ett och två, även få förmedla de fantastiska bostäderna i område tre. Det är spännande att se hur ett nytt litet samhälle växer fram, och vi märker att denna typ av område attraherar en stor och bred målgrupp – inte bara golfaren, säger Regina Svantesson.

Området är unikt i sitt slag
Det sista bostadsområdet är placerat utmed golfbanans tredje hål och har en sluttande terräng med unik utsikt över golfbanan och de omgivande skogspartierna. Hela området är skapat med arkitektur och placering som utgår från den undersköna naturen och golfbanans gröna atmosfär.
– Vår ambition är att skapa hus med tidlös elegans som rymmer hem att trivas i en lång tid framöver. Unikt för område tre är att det är så kuperat, vilket möjliggör fina vyer för majoriteten av bostäderna vilket också kommer ge liv åt hela området i det stora hela, säger Sofia Leandersson projektutvecklare på Nordr. Avslutningsvis säger Sofia Leandersson att område nummer tre blir sista chansen att förvärva en bostad som ligger så fint inbäddat i skogen med vy utöver Hills golfbana och att hon hoppas och tror att intresset kommer att vara stort.

För mer information:

Regina Svantesson, försäljningschef Bjurfors Nyproduktion