Joachim Ohlsson och Gabriella Gomez driver Bjurfors Liljeholmen Hägersten tillsammans.

Gabriella Gomez ansluter sig till ledningen på Bjurfors Liljeholmen och Hägersten

Den framgångsrika och etablerade fastighetsmäklaren Gabriella Gomez är ny franchisetagare på Bjurfors Liljeholmen och Hägersten. Därmed ansluter hon sig till kontoret som sedan tidigare drivs av franchisetagaren Joakim Ohlsson och kontorschef Sophie von Rosen.
– Jag ser verkligen fram emot att ta ett steg upp i karriären och utveckla kontoret tillsammans med Joakim och Sophie, säger Gabriella Gomez.

Med nio års erfarenhet av mäkleriet och god lokalkännedom i Liljeholmen och Hägersten är Gabriella Gomez ingen nykomling på områdets bostadsmarknad.

– Både Gabriella och jag har gedigen erfarenhet av att arbeta som fastighetsmäklare, dessutom känner vi våra områden utan och innan. Det kommer att gynna både Bjurfors kunder och de mäklare som arbetar hos oss, eftersom vi verkligen kan vår marknad och gärna delar med oss av våra kunskaper och insikter, förklarar Joakim Ohlsson.

Hur kommer det sig att du och Joakim Ohlsson valde att gå samman?

–Joakim och jag har länge fört en dialog om ett potentiellt delägarskap. Jag uppskattar att vi kliver in i vår relation som kompanjoner och kollegor. Eftersom mäklarbranschen är en relativt liten bransch där många känner varandra blir det lätt så att man får arbeta med sina vänner. Jag och Joakim kände inte varandra på det viset, vilket vi ser som en fördel. Vi kan vara professionella med varandra och vågar stå upp för det vi tror på. Vi är ganska olika, och tillsammans med Sophie får kontoret ett dynamiskt ledarteam med ett ledarskap som är både närvarande och engagerat. Jag har varit mäklare i nästan tio år och ser verkligen fram att vara en del av något större, säger Gabriella Gomez.

Joakim Ohlsson fortsätter:

– Jag håller med Gabriella. Vi är ganska olika och har tydliga styrkor, vårt mål är att vi två tillsammans med Sophie ska få fortsätta att utveckla de styrkor vi har framåt, vilket i sin tur kommer gynna hela kontoret. Vi kompletterar varandra väldigt väl. Jag och Gabriella är drivna inom mäkleriet och har stor passion för det, det kommer våra mäklare på kontoret ha stor vinning av eftersom vi gärna delar med oss av vad vi kan. Sophie är van att både leda och koordinera projekt och är en viktig del både vad gäller strategiska beslut framåt och den dagliga driften av kontoret.

Bjurfors Liljeholmen och Hägersten är framgångsrika på sin marknad. Hur ser planen ut framåt, med tanke på Gabriella Gomez ankomst?

– Vi kommer att fortsätta utveckla kontoret. Men att växa fort är inget självändamål. Nu är fokus att lära känna varandra och stärkas ytterligare som befintligt team. Självklart är det långsiktiga målet att växa och utvecklas så mycket det bara går. Fokus i närtid är att ta mer marknadsandelar, och det gör vi genom att fortsätta att arbeta tight tillsammans, säger Joakim Ohlsson.

Varför valde du att komma till Bjurfors?

– En av de största faktorerna till att jag valde Bjurfors är att jag är väldigt imponerad och inspirerad av Fredrik Kullman (Bjurfors vd) och hans ledarskap. Jag arbetade tidigare hos en branschkollega där även Fredrik och Bjurfors regionchef Christina Henriksson arbetade, redan då uppskattade jag hans inkluderande ledarskap. Jag ser också fram emot att ha ett starkt varumärke med tydliga processer och en kompetent organisation i ryggen, efter att ha varit mäklare på ett företag som var mycket mer individualistiskt de senaste åren, säger Gabriella Gomez.

Hur ser bostadsmarknaden ut i Liljeholmen och Hägersten ut just nu?

– Precis som i övriga Sverige påverkas marknaden här av omvärldens oroligheter, inflationen och höjda räntor. I en sådan marknad är det extra viktigt som mäklare att vara anpassningsbar. Nu får vi arbeta hårdare för att få ihop affärerna. Vi på Bjurfors har genomarbetade processer och på kontoret har vi väldigt duktiga mäklare som verkligen anstränger sig till sitt yttersta för att leverera bästa tänkbara service till våra kunder. Vi märker att vårt sätt att arbeta uppskattas och ger frukt, vi har till exempel tagit marknadsandelar under den här lite annorlunda marknaden och vår kundnöjdhet har aldrig varit högre. Det visar att även om marknaden är tuff levererar vi goda affärer till våra kunder och de är nöjda med vårt arbete, säger Joakim Ohlsson och Gabriella Gomez.

Bjurfors är Sveriges största privatägda fastighetsmäklare med omkring 600 medarbetare på 90 kontor runt om i Sverige och vid Medelhavet. Mäklartjänsterna omfattar såväl bostadsrätter, villor, tomter och fritidshus som nyproduktion, tjänster inom förmedling av kommersiella fastigheter och ombildningar till bostadsrätter. Genom en kvalitetssäkrad arbetsmetod och branschens mest dedikerade mäklare har Bjurfors under mer än 50 års tid tagit kunderna till lyckade bostadsaffärer. Under 2021 förmedlade Bjurfors fler än 17 000 bostäder till ett totalt värde om 70 miljarder kronor. Den samlade omsättningen uppgick till 1 miljard kronor.