Årets mäklare Daniel Adelsson, flankerad av Bjurfors styrelseordförande Mats Ljung till vänster och Sven-Erik Kristensen, regionchef Bjurfors Göteborg.

​Han är årets Bjurforsmäklare 2017 - tog hem titeln för femte året i rad

Daniel Adelsson, bostadsrättsmäklare i Mölndal utanför Göteborg, har för femte året i rad fått utmärkelsen Årets Bjurforsmäklare som utgår från en sammanvägning av affärsresultat och kundnöjdhet.

Varje år delar Bjurfors ut priser inom ett antal kategorier. Sex av dessa är; Total provision, Nöjd kund, Antal affärer, Årets näringslivsmäklare, Årets kontor samt Årets rookie. Men den mest prestigefyllda titeln av dem alla är ”Årets Bjurfors-mäklare”, som Daniel kammade hem för femte året i rad med drygt 200 gjorda affärer och en provisionsintäkt på närmare nio miljoner kronor. Daniel som under de tre senaste åren har gjort totalt 511 affärer (exkluderat nyproduktion).

”Jag är väldigt glad och tacksam över att ännu en gång vinna det här fina priset. En bidragande faktor är att jag har verkat i Mölndal under en längre tid som gett mig ovärderlig kunskap. Många av mina tidigare kunder återkommer när det är dags för dem att göra sin nästa bostadsaffär vilket är ett kvitto på att mina ansträngningar i att bygga långa och goda kundrelationer lönar sig i det långa loppet. Men jag hade inte klarat det utan mina kollegor på kontoret i Mölndal och framförallt vår assistent Caroline Enström som hjälper oss att hålla ihop alla parallella ärenden vi handskas med dagligen”, berättar Daniel Adelsson.

– Daniel visar gång på gång att det går att kombinera många affärer och ett bra säljresultat med riktigt nöjda kunder, säger Ola Lundqvist, vd på Bjurfors.

Daniel Adelssons tips till dig som ska sälja bostad:

• Det är alltid bra att vara ute i god tid. Ha en öppen och ärlig dialog om förväntningar innan, under och efter själva affären. Var inte främmande för att ta hjälp när det kommer till åtgärder som kan höja priset på bostaden. Exempelvis en enklare renovering eller styling.

Daniel Adelssons tips till dig som ska köpa bostad:

• Innan du börjar gå på visningar bör du fundera igenom dina behov och vilken budget du har att röra dig med. Börja gå på visningar som du tycker är intressanta och när du får en känsla för vad du söker så kanske du mer riktar in dig på ett mer specifikt område. Gå hellre på en visning för mycket. Det brukar löna sig i längden att lära sig marknaden.

Summering av Bjurforsåret 2017

Bjurfors hade sitt hittills bästa år under 2017 med närmare 11 000 gjorda affärer och en omsättning på 560 miljoner kronor, vilket är en stark utveckling och en kraftig ökning från förgående år.

– Vi fortsätter att ta marknadsandelar på befintliga marknader samt expanderar till nya orter och säljer fler bostäder än någonsin, säger Bjurfors styrelseordförande Mats Ljung.

Årets pristagare är:

• Årets Bjurforsmäklare totalt: Daniel Adelsson, Bjurfors Mölndal
  • Total provision: Daniel Adelsson, Bjurfors Mölndal
  • Nöjd kund: Oskar Leghammar, Bjurfors Lund
  • Antal affärer: Daniel Adelsson, Bjurfors Mölndal
  • Årets näringslivsmäklare: Viktor Gustafsson, Bjurfors Näringsliv Göteborg
  • Årets kontor: Bjurfors Örebro
  • Årets rookie: Jennifer Karlsson, Bjurfors Malmö City

Mats Ljung, ägare och styrelseordförande Bjurfors Sverige
Telefon: 031-733 20 12 eller 0708-83 20 50
E-post: mats.ljung@bjurfors.se

Ola Lundqvist, ägare och vd Bjurfors Sverige
Telefon: 040-608 30 04 eller 0708-24 52 69
E-post: ola.lundqvist@bjurfors.se

Bjurfors är ett av Sveriges största fastighetsmäklarföretag och är verksamma inom såväl privatmarknaden som den kommersiella fastighetsmarknaden. Bjurfors har idag cirka 470 medarbetare, och kontor i bland annat Stockholm, Göteborg, Öresundsregionen, Uppsala, Västerås, ÖrebroJönköpingLinköpingHelsingborg, Halmstad, Bohuslän, BåstadFalunSundsvallÅre, samt i spanska Barcelona, Torrevieja/Costa Blanca, MarbellaNerjaMallorca och franska Rivieran.