Många vill bo i lägenheterna som byggs i Oceanhamnen i Helsingborg. Mer än hälften av bostäderna i projektet Oceanateljén är redan uppbokade, säger Bjurfors fastighetsmäklare Kirsa Persson.

​Lyckad försäljningsstart i Helsingborg

Häromveckan släpptes Sundsprojekts bostadsprojekt Oceanateljén i Oceanhamnen till försäljning till det egna intresseregistret, och det med stor framgång.

– Vi har redan bokat upp mer än hälften av bostäderna. Som väntat är det bostäder nära kajkanten och som erbjuder utsikt mot vattnet som prioriterats av våra spekulanter, men husets och kvarterets utformning medför att många bostäder får möjlighet till vattenglimt och vi har många toppenfina bostäder kvar att erbjuda, säger Kirsa Persson, fastighetsmäklare hos Bjurfors Nyproduktion i Helsingborg.

Oceanateljén är det andra projektet som Bjurfors förmedlar i Oceanhamnen. Projektet Trevågor som ligger ett kvarter söderut är så gott som redan slutsålt.

– I Trevågor har vi bara en bostad kvar till salu trots att det är ett och ett halvt år kvar till inflyttning. Det är verkligen jätteroligt att området har tagits emot på ett så positivt sätt, säger Kirsa Persson.

Kirsa Persson, fastighetsmäklare
E-post: kirsa.persson@bjurfors.se