RIM lanserar molntjänst för Microsoft Office 365

Research In Motion (RIM) lanserar BlackBerry® Business Cloud Services för Microsoft Office 365, en webbaserad tjänst för företag som gör Microsoft Exchange Online tillgänglig i BlackBerry®-mobiler. Tjänsten gör det även möjligt för organisationer att själva hantera sin BlackBerry-installation i molnet. En öppen betaversion av tjänsten har nu lanserats i över 30 länder.

– BlackBerry Business Cloud Services är ett enkelt och kostnadseffektivt sätt för företag och statliga organisationer att utvidga Microsoft Office 365 till BlackBerry-mobiler och själva hantera installationen i molnet, säger Alan Panezic, vice president på RIM. Vi har arbetat tillsammans med Microsoft och utvalda kunder under utvecklingsfasen och är glada över att nu kunna erbjuda en öppen betaversion av tjänsten.

Viktiga funktioner är:

• Tillgång till e-post, kalender och uppgifter i Microsoft Exchange Online från en BlackBerry-mobil
  • BlackBerry® Balance™, en funktion som visar en samlad bild av arbetsrelaterat och privat innehåll i en BlackBerry-mobil samtidigt som innehållet är separerat och säkert
  • En webbaserad konsol som låter IT-administratörer, oavsett var de befinner sig, hantera och säkra BlackBerry-mobiler

Tjänsteleverantörer, systemintegratörer, operatörer, återförsäljare och andra partner kan dessutom använda molntjänsten för att hantera BlackBerry-installationer på uppdrag av sina kunder.

Användare av Microsoft Office 365 kan registrera sig för BlackBerry Business Cloud Services på www.blackberry.com/beta/businesscloud. Molntjänsten är tillgänglig utan ytterligare kostnad för företagsabonnenter av Microsoft Office 365 och fungerar tillsammans med BlackBerry-mobiler med företags- och privatabonnemang.

Mer information: www.blackberry.com/cloudservices

Kontakt: Bite Communications, rim@bitepr.se, + 46 (0)8 402 01 00

Om Research In Motion
Research In Motion (RIM), en global ledare inom trådlös innovation, revolutionerade mobilindustrin när BlackBerry lanserades 1999. Idag används produkter och tjänster under varumärket BlackBerry av miljontals kunder världen över för att hålla kontakt med människor och få tillgång till information och innehåll. RIM grundades 1984 och är baserat i Waterloo (Ontario), Kanada. Företaget har kontor i Nordamerika, Europa, Asien och Stillahavsområdet, samt Latinamerika. RIM är noterat på NASDAQ och Toronto-börsen. För mer information besök www.rim.com eller www.blackberry.com.

• rim
  • blackberry
  • research in motion
  • business cloud services
  • microsoft office 365
  • molntjänst

About BlackBerry
A global leader in wireless innovation, BlackBerry® revolutionized the mobile industry when it was introduced in 1999. Today, BlackBerry aims to inspire the success of our millions of customers around the world by continuously pushing the boundaries of mobile experiences. Founded in 1984 and based in Waterloo, Ontario, BlackBerry operates offices in North America, Europe, Asia Pacific and Latin America. BlackBerry is listed on the NASDAQ Stock Market (NASDAQ: BBRY) and the Toronto Stock Exchange (TSX: BB). For more information, visit www.blackberry.com.

Bite Communications

Presskontakt +46 8 402 01 00