BLÅKLÄDER LANSERAR NY KOLLEKTION!

BLÅKLÄDER LANSERAR NY KOLLEKTION!

KOLLEKTION, VISIBLE - ARBETSKLÄDER MED VARSELDETALJER FÖR ÖKAD SYNLIGHET.

Blåkläders nya kollektion, Visible, består av funktionella arbetskläder utvecklade för jobb i alla sorters miljöer där certifierat varsel inte krävs, men ökad synlighet är nödvändigt. Plaggen är bland annat försedda med smart placerade varseldetaljer, reflexer och högfunktionella fickor, allt för att göra ditt arbete bekvämare, lättare men framförallt säkrare.

Först ut i kollektionen är en vind- och vattentät jacka med andasfunktion, en varmfodrad bomullsjacka samt en fleecejacka.

Håll utkik under 2016 då fler Visible-plagg kommer lanseras!

Blåkläders framgångar bygger på att utmana konventionella lösningar och samtidigt ge sina kunder den trygghet de efterfrågar i fråga om kvalitet och leveranssäkerhet. Det sker bland annat genom investeringar en moderniserad lagerverksamhet och en tillverkning med höga hållbarhetsmål och goda arbetsvillkor för de anställda. Blåkläder har idag 15 egna dotterbolag i Europa och USA. Allt som allt omsätter företaget över en miljard kronor (2018).

Presskontakt Sverigechef 0727121410