Nyhet! Smart självvärmande väst

Nyhet! Smart självvärmande väst

Blåkläder har sedan 1959 klätt hantverkare över hela världen och skyddat dem mot kyla. I led med detta lanserar Blåkläder nu en intelligent värmeväst som automatiskt övervakar kroppstemperaturen och ger värme när kroppstemperaturen sänks.

Den nya självvärmande västen från Blåkläder har en smart inbyggd teknik från Clim8® som övervakar kroppstemperaturen och utifrån den reglerar värmen i västen automatiskt. När man blir varm t.ex. vid fysisk aktivitet eller om man befinner sig inomhus, stängs värmen av och slås sedan på igen om man tar en paus eller går ut i en kallare miljö. Det ger en jämn värme och fantastisk komfort under hela dagen.

I appen sätter man upp en egen profil utifrån kön, vikt och om man är varm eller frusen av sig. Dessutom är det möjligt att göra olika inställningar för olika typer av aktiviteter vilket gör västen lika användbar på jobbet som under jakten eller i skidbacken. Värmen kan även styras manuellt och regleras i appen eller ökas/minskas genom att klappa två gånger på den utvändiga sensorn.

- Många av våra kunder arbetar i miljöer där lite extra värme kan göra stor skillnad. Värmevästen är ett optimalt val för alla som jobbar i miljöer där temperaturen eller nivån på fysisk ansträngning växlar. Dessutom är den användbar under hela året och funkar perfekt som ett mellanlager till en skal- eller softshelljacka under vintern, säger Peter Mönhage, Sverigechef på Blåkläder.

Västen är tillverkad i ett quiltat material med stretch i sidorna för ökad komfort och rörelsefrihet. Värmeslingorna är placerade på övre ryggen och axlarna där de har som mest hudkontakt och ger störst effekt. Placeringen av värmeslingorna i kombination med den smarta teknologin reglerar värmen optimalt, vilket möjliggör ett mycket mindre och smidigare batteri än vad liknande produkter på marknaden har. Västen går att tvätta i maskin utan batteri.

Priset är 3599 kr exklusive moms. Västen finns både i dammodell, art nr 3881, i storlek XS-3XL och herrmodell, artikel nr 3880, i storlek XS-4XL.