Björn Borg och Blåkläder i unikt designsamarbete

Björn Borg och Blåkläder i unikt designsamarbete

Blåkläder är inte ensamma om att vilja erövra världen. Björn Borg är ett annat svenskt varumärke med samma ambition. Tillsammans har de nu gjort ett samarbete. Givetvis med samma grundvärden som alltid – vass design, hög funktion och bästa kvalitet. Låt oss presentera Björn Borg underwear i Blåkläder-tappning.

"Rätt klädd, trygg och snygg, inifrån och ut", det är Blåkläders filosofi. Med mängder av nyheter anpassade för utsidan är det hög tid att fokusera på det som är underst. Blåkläder och Björn Borg är två varumärken som har mycket gemensamt. Förutom att båda textilföretagen sätter stort värde på sin svenska historia, har man en omsättning på drygt en halv miljard kronor och satsar globalt. Båda har också vilja att hela tiden vässa design och bjuda på något nytt och spännande.

– Det kändes naturligt att göra ett samarbete med Björn Borg eftersom vi båda är fokuserade på bra material och att aldrig tumma på kvaliteten, Kalle Larsson, Marknadschef på Blåkläder.

Resultatet är ett exklusivt designsamarbete i begränsad upplaga. Kalsongerna med det blå Blåklädermönstret och den klassiska Björn Borg-linningen är en unik utformning som bara erbjuds till Blåkläders kunder under en begränsad tid. Man kan säga att det är"a perfect match" mellan två varumärken och "a perfect fit" för kunderna.

– På Blåkläder ser man ytterligare en koppling mellan varumärkena. Tennislegenden Björn Borg, som gett sitt namn till varumärket, representerar själv en otrolig uthållighet, envishet och djävlar anamma som även återfinns bland Blåkläders hårt arbetande kunder, säger Henrik Holm, Sverigechef.

Kalsongerna med Blåkläder-trycket finns att få tag på hos utvalda Blåkläderåterförsäljare och ingår i en kampanj som pågår från vecka 11 och till det att lagret tar slut.

Blåkläder utvecklar, producerar och säljer arbetskläder, handskar och skor för yrkesmänniskor med höga krav på funktion, kvalitet och design.  Blåkläder är idag en av landets största producenter inom segmentet tyngre arbetskläder. Vi tillverkar årligen ca. 2 miljoner plagg vid våra egna fabriker och producerar och distribuerar yrkeskläder på den svenska och internationella marknaden. Blåkläders vision är att vara en ledande leverantör av arbetskläder, arbetshandskar och arbetsskor för kunder som har höga krav på funktion, kvalitet och design på alla marknader där vi är verksamma.