​​​Blåkläder går in som ny huvudsponsor av Toughest

​​​Blåkläder går in som ny huvudsponsor av Toughest

Ett tufft varumärke i en tuff tävling. Det blir verklighet när Blåkläder tecknar huvudsponsorskap av Toughest, Nordens största hinderbana som äger rum i åtta städer.

Toughest är Nordens ledande hinderbana och en utmaning som sätter uthålligheten på prov. Tävlingen består av tånghögar, höbalar, däck och vattenpassager plus en rad andra utmanande hinder och brukar beskrivas i terminologi som spektakulär och tuff.

– Vi väljer att gå in som huvudsponsor till Toughest eftersom tävlingen rimmar väl med hur vi vill att vårt varumärke ska uppfattas, säger Peter Mönhage som är landschef för Blåkläder Sverige som utvecklar, producerar och säljer arbetskläder, handskar och skor för yrkesmänniskor.

Med huvudsponsorskapet hoppas Blåkläder att stärka varumärket som leverantören som tål tuffa tag – samtidigt som man får möjlighet att synas inför en ny målgrupp.

Under tävlingarna kommer Blåkläder att förknippas med hindret mudland.

– Det är det lerigaste hindret och matchar på så sätt våra produkter bra, de tål smuts, hårt slitage och tuffa utmaningar, säger Peter Mönhage.

Per Ögren, en av grundarna till Toughest, ser mycket positivt på samarbetet.

– Vi är jätteglada, inte minst för att det är varumärken som matchar klockrent med varandra, säger han. Vi tycker att Blåkläder är ett varumärke som har en skön profil och står för härlig marknadsföring.

Årets första upplaga av Toughest går av stapeln i Malmö den 2 maj och redan nu är över 5 000 deltagare anmälda till det loppet.

Blåkläder utvecklar, producerar och säljer arbetskläder, handskar och skor för yrkesmänniskor med höga krav på funktion, kvalitet och design. Blåkläder är idag en av landets största producenter inom segmentet tyngre arbetskläder. Vi tillverkar årligen ca. 2 miljoner plagg vid våra egna fabriker och producerar och distribuerar yrkeskläder på den svenska och internationella marknaden. Blåkläders vision är att vara en ledande leverantör av arbetskläder, arbetshandskar och arbetsskor för kunder som har höga krav på funktion, kvalitet och design på alla marknader där vi är verksamma.