BLÅKLÄDER SATSAR GLOBALT GENOM ENGELSKA PREMIER LEAGUE

BLÅKLÄDER SATSAR GLOBALT GENOM ENGELSKA PREMIER LEAGUE

Lördagen den 15 september, klockan 17:35 lokal tid, nådde Blåkläder en ny milstolpe i företagets snart 60-åriga historia. När matchklockan stod på 05:03 i föreställningen mellan Watford och Manchester United i engelska Premier League var det dags för Blåkläders varumärke att göra entré på den globala scenen.

Från och med de gångna helgernas matcher i Premier League - världshistoriens största, populäraste och i särklass mest exponerade fotbollsliga – och under resten av säsongen 18/19 kommer Blåkläder att synas på arenorna runtom England och Wales i form av LED-reklam. Konstant fullsatta tillställningar och med en global tv-publik gör de sammantagna kontaktytorna till hissnande 4,5 miljarder. Ett budskap och en manöver som inte kan ses som något annat än ett historiskt statement av Blåkläder.

- Detta visar att vi verkligen menar allvar med att försöka bli det ledande varumärket för yrkeskläder i Europa. Vi har under många år arbetat hårt med att bygga upp Blåkläder till den marknadsledande aktören i Norden, och där är vi nu. Vi känner en stor stolthet över att vi nu syns på en sådan arena och i ett sådant forum som Premier League. Det är fantastiskt häftigt och ger en boost i självförtroende för hela företaget och hjälper oss i vår långsiktiga strategi att bli världsledande, säger Kalle Larsson, Global Marketing Manager på Blåkläder.

Kalle Larsson

Marknadsföringschef 0702 18 73 33