Mästerverk till människans bästa vän

Mästerverk till människans bästa vän

Blåkläder gav sina ambassadörer ett hedersuppdrag; att bygga hundkojor till huvudkontorets nybyggda hundrastgårdar. Och som de lyssnade, levde upp och levererade. Det som Emma Eriksson, Tim Jaederfeldt, Filip Berti och Cille Skaarup Larsen presenterade kan inte ses som något annat än mästerverk till Blåkläders fyrfotade vänner.

Inför en träff med Blåkläders skandinaviska sociala medie-ambassadörer fick de fyra snickarna Emma Eriksson, Tim Jaederfeldt, Filip Berti och Cille Skaarup Larsen på förhand ett uppdrag; att bygga varsin hundkoja till Blåkläders nya hundrastgårdar. I en omröstning på Instagram skulle sedan ”bästa hundkojan” utses.

Blåkläder har sedan flera år tillbaka låtit anställda ta med sina hundar till jobbet och i samband med färdigställandet av Blåkläders utbyggnation av huvudkontoret var det dags för hundrastgårdarna att öppna på nytt, naturligtvis med en rejäl kvalitetshöjning av hundarnas dagboende. Att säga att hantverkarmästarna tog uppdraget och tävlingen på fullaste allvar är en underdrift!

Emma Eriksson och Filip Berti tog med sig sina hemtrakter till Svenljunga, platsen för Blåkläders huvudkontor. Emma, som kallar sig @emmas.snickeri på Instagram, i form av en hundkoja inspirerad av rådhuset i Östhammar där hon bor och verkar. Filip Berti, @filip_berti_bygg på Instagram, hade i sin tur tagit med sig sin hemstad Strängnäs i form av en replika av landmärket Strängnäs Väderkvarn.

Tim Jaederfeldt, mer känd som @timpakofot på Instagram, tog ut svängarna rejält och lyxade till det å det grövsta med dubbla våningsplan, fiskbensparkett, utebelysning och koppartak. Cille Skaarup Larsen, @krea_cille på Instagram, gick mer åt mer sparsmakad dansk design och valde att fokusera på det praktiska i utformandet av sin hundkoja.

Och hur gick det då i tävlingen? Den vanns av Tim Jaederfeldt och hans oerhört påkostade och hundkoja med sitt karakteristiska koppartak. Tim var också den som ”nog” tog tävlingen på störst allvar.

- Det var superviktigt med tävlingen, jag skulle bara vinna den, så enkelt var det. Jag gick verkligen all in på att bygga den lyxigaste hundkojan och det tycker jag att jag lyckades med. Hoppas bara hundarna gillar att bo i den, säger Tim Jaederfeldt med ett vinnande garv.

Hundkojorna har såklart uppkallats efter sina kreatörer och är nu bokningsbara för Blåkläders personal med hundar under namnen Emma City Hall, Filip’s Windmill, Cille Residence och Tim’s Suite.

Blåkläders framgångar bygger på att utmana konventionella lösningar och samtidigt ge sina kunder den trygghet de efterfrågar i fråga om kvalitet och leveranssäkerhet. Det sker bland annat genom investeringar i en moderniserad lagerverksamhet och en tillverkning med höga hållbarhetsmål och goda arbetsvillkor för de anställda. Blåkläder har idag 17 egna dotterbolag i Europa och USA. Allt som allt omsätter företaget över 2 miljarder kronor (2021).

Sverigechef 0727 12 14 10