Sa "JA" i Blåkläder!

Sa "JA" i Blåkläder!

Hobbysnickaren Marius Skålvoll, känd från ”Stugfixarna Norge” och som @snekkerpappaen på Instagram, älskar två saker: sin familj och renovering. Vad kan då vara mer naturligt än att bära en skräddarsydd kostym från Blåkläder på sitt eget bröllop?

När Marius Skålvoll (36) och hans sambo Marie Elsfjordstrand Osbak började planera för sitt bröllop, som ägde rum lördagen den 13 augusti i Bodin kyrka i Bodøsjøen, skämtade Marie om att hennes blivande man borde gifta sig i de arbetskläder som han bär varje dag. Med andra ord arbetskläder från oss på Blåkläder.

Från skämt till allvar
Skålvoll är en av Blåkläders ambassadörer och Marie var den som först presenterade idén för oss – då fortfarande som ett skämt. Men vi var med på båten direkt och kastade oss snabbt ut i det okända för att se hur uppgiften kunde lösas.
– Jag tänkte att det kunde bli lite annorlunda och ganska coolt, inte minst väldigt äkta då arbetskläder från Blåkläder spelar en så stor roll i Marius vardag. Men jag hade aldrig kunnat tro att det faktiskt gick att genomföra, säger Marie och skrattar.

Marius kunde inte hålla med mer och understryker också att han i allmänhet verkligen uppskattar att vara en del av ambassadörsfamiljen hos Blåkläder.
– Blåkläder har blivit en stor del av mig. Jag bär deras kläder 24/7, och "Blåkläder Family", som ambassadörskonceptet kallas, är faktiskt en form av familj. Det finns många aktörer som pratar om hållbarhet, men Blåkläder gör det i praktiken. Här snackar vi om en annan dimension av hållbarhet, säger han.

Skräddarsydda bröllopskläder
Inte särskilt överraskande ingår bröllopskläder inte i Blåkläders vanliga sortiment. Men efter att ha hört Maries idé ordnade vi så att en skräddare tog sig an uppgiften och förvandlade tyget vi använder i våra chinos till en hel kostym som brudgummen kunde bära med stolthet.
– Det är otroligt häftigt att Blåkläder gick igång på idén, och att de verkligen hängav sig åt uppgiften som de gjorde. Det kändes helt rätt att säga "ja" till Marie i den outfiten, säger Marius Skålvoll och ler.

Närmare 40 000 följare
Skålvoll, som från början är polis, har gjort sig ett namn i tv-programmet ”Stugfixarna Norge” som sänds i både Norge och Sverige samt på Instagram med kontot @snekkerpappaen där han delar med sig av inspiration och tips inom renovering med sina närmare 40 000 följare genom olika glimtar från vardagen.
– Jag sätter min familj före allt annat i världen och är en riktig hemmaperson som älskar att vara med barnen som är 10, 7 och 4 år gamla. Utöver detta finns renovering och uppfräschning konstant i mina tankar. Jag älskar att snygga till och fräscha upp, säger den nygifta familjefadern.

Skålvoll har under sin karriär som högprofilerad snickare renoverat både hus och lägenheter, samt genomfört en rad andra, spännande renoveringsprojekt. För honom finns det helt enkelt inte tillräckligt med saker att göra.
– Jag sitter sällan stilla, blir aldrig uttråkad och har enorm arbetskapacitet. Problemlösning är något jag generellt tycker är otroligt motiverande, säger Marius Skålvoll.

@snekkerpappa på heltid
I framtiden kommer det att hinnas med ännu mer familjeliv och renoveringar för nygifta @snekkerpappaen. Marius Skålvoll tog i september en paus från jobbet som polis för att kunna fokusera på sina egna projekt.
– Från 1 september och till slutet av året blir det en lite annorlunda vardag för mig där jag kan fokusera ännu mer på projekt relaterade till @snekkerpappaen. Dessutom ska vi bygga ut på hemmaplan, vilket är ett stort projekt. Livet har gått snabbare och snabbare ett bra tag nu, så det ska bli skönt att kunna få huvudet ovanför vattenytan igen. Det ska bli väldigt kul, säger Skålvoll.

Vi på Blåkläder är stolta över att ha så hängivna ambassadörer att de vill bära plagg från oss, till och med på sin stora dag. Vi ser fram emot fler utmaningar och samarbeten med våra ambassadörer framöver.

Blåkläders framgångar bygger på att utmana konventionella lösningar och samtidigt ge sina kunder den trygghet de efterfrågar i fråga om kvalitet och leveranssäkerhet. Det sker bland annat genom investeringar i en moderniserad lagerverksamhet och en tillverkning med höga hållbarhetsmål och goda arbetsvillkor för de anställda. Blåkläder har idag 17 egna dotterbolag i Europa och USA. Allt som allt omsätter företaget över 1.9 miljard kronor (2021).